هوش مصنوعی جای روزنامه‌نگاران را می‌گیرد؟ نشریه آمریکایی ۱۰ درصد از نیروهایش را اخراج کرد

شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کیبورد و ترک پد مک بوک ایر M2
CNET که مقالات حوزه‌ی فناوری را پوشش می‌دهد، از تعدیل ۱۰ درصد از نیروهایش خبر داده است. این وب‌سایت برخی از مقالاتش را با هوش مصنوعی می‌نویسد.
تبلیغات

شرکت رسانه‌ایِ رد ونچرز پس از افشاگری درباره‌ی استفاده‌ی سایت CNET از هوش مصنوعی برای نوشتن برخی از مقالات، اعلام کرده است که شماری از کارکنان این وب‌سایت را تعدیل می‌کند. سایت سی‌نت تا قبل از افشاگری، هرگز به نوشتن مقاله با هوش مصنوعی اشاره نکرده بود.

با وجود اینکه تحلیلگران، تعدیل نیرو در سایت سی‌نت را به استفاده از هوش مصنوعی مرتبط می‌دانند، شرکت رد ونچرز به‌طور صریح چنین ادعایی را رد می‌کند. منابع آگاه می‌گویند رد ونچرز به دنبال اخراج ۱۰ درصد از نیروی کار سی‌نت است.

فردی به نمایندگی از وب‌سایت سی‌نت در بیانیه‌ای می‌گوید: «تصمیم امروز منعکس‌کننده‌ی ارزش یا عملکرد اعضای تیم ما، استفاده از فناوری‌های نوظهور یا اعتمادی که به آینده‌ی گروه سی‌نت داریم، نیست.»

آن‌طور که فیوچریزم می‌نویسد، رد ونچرز اواخر سال گذشته‌ی میلادی شماری از کارکنان سی‌نت را اخراج کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد انتشار اولین مقالات نوشته‌شده با هوش مصنوعی در سی‌نت، در همان زمان آغاز شد.

مدیران سی‌نت در ایمیلی که برای کارکنان شرکت ارسال کرده‌اند، گفته‌اند این وب‌سایت قصد دارد ازاین‌پس مقالات مربوط‌ به «فناوری‌های مصرفی، خانه و سلامتی، انرژی، شبکه‌های پهن‌باند و امور مالی شخصی» را در اولویت پوشش‌دهی‌اش قرار دهد.

حوزه‌هایی که سی‌نت به دنبال فعالیت جدی‌تر در آن‌ها است، از لحاظ سئویی ارزش بالاتری دارند و ساده‌تر می‌توان از طریق آن‌ها درآمدزایی کرد. به‌علاوه، هوش مصنوعی می‌تواند ساده‌تر در این حوزه‌ها مقاله بنویسد.

در سال اخیر تعداد زیادی از رسانه‌های خبری با تعدیل نیرو دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند، اما رد ونچرز و سی‌نت به‌خاطر استفاده از هوش مصنوعی برای مقاله‌نویسی بیشتر از بقیه در مرکز توجه بوده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات