با هوش مصنوعی هیجان‌انگیز OpenAI فایل‌های صوتی را رونویسی یا ترجمه کنید

پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
یک زن در حال ضبط صدا در جلوی میکروفون
OpenAI دسترسی به API سرویس هوش مصنوعی Whisper را برای کاربران عادی و کسب‌و‌کارها امکان‌پذیر کرده است.
تبلیغات

OpenAI که به‌تازگی دسترسی به ChatGPT را برای کسب‌و‌کارها و توسعه‌دهندگان امکان‌پذیر کرده، گفته است که API مشابهی برای ابزار Whisper نیز می‌سازد. Whisper سرویسی بر پایه‌ی هوش مصنوعی است که گفتار را به متن تبدیل می‌کند. OpenAI همچنین تغییراتی در قوانین استفاده از سرویس‌هایش برای توسعه‌دهندگان اعمال کرده است.

OpenAI می‌گوید API جدید ChatGPT صرفاً محدود به اضافه کردن چت‌بات به اپلیکیشن‌ها نیست و قابلیت‌های دیگری نیز دارد. ظاهرا چند شرکت ازجمله اسنپ (توسعه‌دهنده‌ی اسنپ‌چت) از همین حالا سراغ تزریق ChatGPT به سرویس‌های خود رفته‌اند.

در بخشی از بیانیه‌ی OpenAI آمده که مدل هوش مصنوعی جدید GPT-3.5-Turbo «بهترین مدل برای بسیاری از کاربردهای غیر چت است.»

آن‌طور که ورج می‌نویسد، مدل موردبحث با آنچه مایکروسافت در موتور جست‌و‌جوی بینگ استفاده می‌کند فرق دارد. مایکروسافت ادعا می‌کند هوش مصنوعی استفاده‌شده در بینگ مبتنی‌بر «مدل زبانی جدید و نسل بعد OpenAI است که سریع‌تر و دقیق‌تر از GPT-3.5 عمل می‌کند.» به گفته‌ی OpenAI، مدل هوش مصنوعی جدید این شرکت ۱۰ برابر ارزان‌تر از مدل GPT-3.5 است.

OpenAI می‌گوید کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس Whisper فایل‌های صوتی را به متن تبدیل کنند یا سراغ ترجمه‌ی آن‌ها بروند. هر دقیقه استفاده از این سرویس ۰٫۰۰۶ دلار هزینه دارد. مدل Whisper اساساً متن‌باز است، بنابراین می‌توانید آن را بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای روی سخت‌افزار اختصاصی خود اجرا کنید.

OpenAI همچنین تغییراتی در سیاست‌های خود اعمال کرده که ظاهرا نتیجه‌ی بازخورد توسعه‌دهندگان است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیانیه‌ی OpenAI این است که از داده‌های ثبت‌شده در API برای تعلیم مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نمی‌شود، مگر این‌که کاربران به‌طور صریح مجوز این کار را صادر کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات