افزایش شمار کتاب‌های نوشته‌شده با هوش مصنوعی در فروشگاه آمازون

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
کتاب دامنه دیوید اپستین
شمار کتاب‌هایی که نام ChatGPT به‌عنوان نویسنده‌ی آن‌ها اعلام شده، در فروشگاه آمازون افزایش یافته است و احتمالا این روند ادامه پیدا می‌کند.
تبلیغات

به‌لطف پیشرفت‌های هوش مصنوعی و روی کار آمدن ابزارهایی مثل ChatGPT، امروزه همه می‌توانند نویسنده شوند؛ حداقل این چیزی است که در فروشگاه آنلاین آمازون به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش فیوچریزم، کتاب‌های نوشته‌شده با ابزارهای هوش مصنوعی، در آمازون در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. در ماه اخیر بیش از ۲۰۰ کتاب الکترونیکی در فروشگاه کتاب‌خوان‌های سری کیندل فهرست شده‌اند که نام ChatGPT به‌عنوان نویسنده‌ی آن‌ها دیده می‌شود. برخی از این کتاب‌ها تنها یک دلار قیمت دارند.

مردم می‌توانند بدون اشاره‌به استفاده از هوش مصنوعی، با ChatGPT کتاب بنویسند. در همین راستا احتمالا تعداد کتاب‌های نوشته‌شده با هوش مصنوعی بسیار بیشتر از یافته‌های فیوچریزم است. در حال حاضر غیرممکن است که بتوانیم عدد دقیقی اعلام کنیم.

ابزارهایی نظیر ChatGPT که مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد هستند، نوشتن متن را بسیار ساده کرده‌اند. کاربران در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب و تیک تاک آموزش نوشتن کتاب با ChatGPT را به‌طور کامل توضیح داده‌اند. تعداد این ویدیوها زیاد است.

برخی از افرادی که خودشان را نویسنده خطاب می‌کنند، متن کتاب‌های مخصوص کودکان را با ChatGPT می‌نویسند و برای ساخت تصاویر سراغ ابزارهای هوش مصنوعی دیگری مثل میدجرنی می‌روند. البته برخی دیگر از کتاب‌ها هیچ ارتباطی به کودکان ندارند.

آیا هوش مصنوعی و ربات‌ها می‌خواهند ما را از کار بیکار کنند؟
آیا هوش مصنوعی و ربات‌ها می‌خواهند ما را از کار بیکار کنند؟
مطالعه '12

ناشران کتاب به‌شدت نگران افزایش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی هستند. مدیرعامل شرکت Authors Guild می‌گوید: «این چیزی است که واقعا باید نگرانش باشیم. این کتاب‌ها بازار را پر خواهند کرد و باعث بیکاری بسیاری از نویسندگان خواهند شد.» او اضافه می‌کند که نویسندگان در صورت استفاده از هوش مصنوعی باید این موضوع را به‌طور شفاف اعلام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات