ظاهراً اکثر مردم حاضر نیستند در ازای استفاده از ChatGPT پول پرداخت کنند

پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
عکس لپتاپ در وبسایت OpenAI صفحه ChatGPT
حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی اعلام کردند برای استفاده از ChatGPT تمایلی به پرداخت هزینه ندارند.
تبلیغات

ChatGPT به موضوع داغ این‌ روزهای اینترنت تبدیل شده است؛ ابزاری که مزیت‌های استفاده از هوش مصنوعی را دراختیار عموم مردم قرار می‌دهد و علاوه‌براین بینگ جدید مایکروسافت نیز براساس قابلیت‌های همین پروژه کار می‌کند. علاقه‌ی مردم به استفاده از این چت‌بات از زمان راه‌اندازی اولیه‌‌ی آن در نوامبر ۲۰۲۲ تاکنون بسیار افزایش یافته است به‌طوری‌که تعداد کاربران آن در ژانویه‌ی سال جاری به ۱۰۰ میلیون نفر رسید، اما افزایش تعداد کاربران همیشه به‌معنای افزایش سوددهی نیست.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI اعلام کرد قدرت پردازشی موردنیاز برای دریافت هر پاسخ از ChatGPT به‌طور متوسط بین یک تا ۱۰ سنت هزینه دارد. او همچنین توضیح داد شرکت متبوعش در مقطعی در آینده باید از ChatGPT کسب درآمد داشته باشد.

وب‌سایت ویندوز سنترال اخیراً یک نظرسنجی برگزار کرده است تا مشخص شود‌ آیا مردم تمایل دارند درازای استفاده از ChatGPT پول پرداخت کنند. بیش‌از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی (۵۴٫٫۴ درصد) اعلام کردند برای استفاده از چت‌بات مذکور هزینه نخواهند کرد. ۱۲٫۵۳ درصد از افراد نیز اعلام کردند هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی آن را پرداخت می‌کنند و چهار درصد دیگر نیز گفتند که فقط براساس میزان استفاده از چت‌بات، پول پرداخت خواهند کرد.

یکی از استراتژی‌های امیدوارکننده‌تر می‌تواند ترکیب ChatGPT در مایکروسافت ۳۶۵ باشد. ۲۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی فوق اظهار داشتند که اشتراک مایکروسافت ۳۶۵ را برای استفاده از ChatGPT خریداری خواهند کرد.

مایکروسافت سال ۲۰۱۹ حدود یک میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد و اوایل سال جاری نیز از سرمایه‌گذاری جدید چند میلیارد دلاری در استارتاپ هوش مصنوعی خبر داد. بینگ جدید و مرورگر اج جدید از فناوری ChatGPT و OpenAI بهره می‌برند. اگر غول نرم‌افزاری اهل ردموند و OpenAI در ارائه‌ی سرویس‌های اشتراکی همکاری کنند، احتمالاً این اقدام برای هردو طرف سودآور خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات