نمایشگر غول‌پیکر جدید سونی خلق دنیاهای مجازی را در استودیو ممکن می‌کند

یک‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگر ۱۸ متری با صفحه آبی از نمای جلو در تاریکی
سونی استودیو جدیدی ساخته است که با نمایشگر عظیم و فناوری‌های مدرن، در تلاش است تا هزینه‌های فیلم‌سازی را کاهش دهد.
تبلیغات

سونی با همکاری شرکت‌های Plateau Virtuel و Studios de France استودیو مجازی جدیدی برای فیلم‌سازی خلق کرده است. در این استودیو، از نمایشگر جدیدی به نام Crystal LED B-Series استفاده شده است که ابعادش به ۵×۵×۱۸ متر می‌رسد. این نخستین‌باری است که سونی در چنین پروژه‌ای همکاری می‌کند.

Plateau Virtuel مسئول اصلی استودیو مجازی جدید است و Studios de France یکی از شرکت‌های سرشناس‌ فعال در حوزه‌ی تلویزیون و رادیو در فرانسه محسوب می‌شود. استودیو مجازی جدید هزینه‌ی فیلم‌برداری را کاهش می‌دهد؛ چون شرکت‌ها می‌توانند بدون نیاز به سفر به ناحیه‌های مختلف، دنیای مجازی واقع‌گرایانه‌ای در داخل استودیو خلق کنند.

به‌گزارش Wccftech، در استودیو جدید از فناوری Crystal LED و دوربین CineAltaV استفاده می‌شود تا امکان خلق دنیاهایی مجازی به شیوه‌ای واقع‌گرایانه فراهم باشد.

جمعیت مردم دربرابر نمایشگر بزرگ داخل استودیو

لوکاس‌فیلم و دیزنی در سال ۲۰۲۰ از نمایشگرهای دیجیتالی برای سریال The Mandalorian استفاده کردند. آن نمایشگرها حاصل همکاری دیزنی و اپیک گیمز بودند و از موتور بازی‌سازی آنریل انجین استفاده می‌کردند. نمایشگر دیزنی و اپیک گیمز محتواهای بصری سه‌بعدی را با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا بلافاصله رندر می‌کرد.

نمایشگر جدید سونی از ۴۵۰ نمایشگر مجزا تشکیل شده است. هر نمایشگر ۸ پنل LED در خود دارد. ترکیب نمایشگرهای پرتعداد باعث می‌شود نمایشگر بزرگ سونی نسبت کنتراست چشمگیری ارائه دهد و به فاصله‌ی نقطه‌ای ۱٫۵ میلی‌متر دست پیدا کند.

نمایشگرهایی در این ابعاد معمولاً فاصله‌ی نقطه‌ای ۲٫۶ میلی‌متر دارند. منظور از فاصله‌ی نقطه‌ای، فاصله‌ی بین نفاط منفرد روی صفحه‌نمایش است. هرچه این فاصله کمتر باشد، وضوح تصویر بیشتر است. سونی می‌گوید استودیو جدیدش از هفته‌ی آینده آغاز به‌ کار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات