مشخصات فنی و طرح اولیه احتمالی گوشی وان‌پلاس Nord 3 افشا شد

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
گوشی وان پلاس Nord 2
اطلاعات جدیدی از گوشی وان پلاس Nord 3 منتشر شده است که برخی از مشخصات فنی و طرح اولیه‌ی آن را نشان می‌دهد.
تبلیغات

گوشی وان پلاس Nord 2 مدل میان‌رده‌ای از گوشی‌های وان‌پلاس بود. این گوشی تابستان ۲۰۲۱ (تابستان ۱۴۰۰) عرضه شد و با‌توجه‌به قیمتش، محصولی جذاب و سریع و مطمئنی به‌نظر می‌رسید.

اکنون، نزدیک به دو سال از معرفی وان پلاس Nord 2 می‌گذرد. با در‌نظرگرفتن اینکه گوشی وان پلاس نورد ۲ در سال ۲۰۲۴ آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را دریافت می‌کند، جای تعجبی ندارد که اطلاعات افشاشده‌ی احتمالی مربوط به گوشی وان پلاس Nord 3 روی توییتر در‌دسترس قرار بگیرد. به‌گزارش فون‌آرنا، این اطلاعات احتمالی شامل بخشی از مشخصات فنی و طرح اولیه از این گوشی می‌شوند که افشاگری با نام کاربری ShishirShelke1 آن‌ها را منتشر کرده است.

براساس توییت این کاربر، گوشی وان پلاس نورد ۳ به نمایشگر ۶٫۷۴ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پردازنده‌ی Dimensity 8200، دوربین سه‌گانه و باتری ۴٬۵۰۰ تا ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی مجهز است. ازنظر بدنه نیز، طراحی قاب گوشی با لبه‌های مسطح به‌نظر می‌رسد.

افزون‌براین، گفته می‌شود که این گوشی با سیستم‌عامل مبتنی‌بر اندروید OxygenOS 13.1 عرضه خواهد شد و دکمه‌ی لغزنده‌ی هشدار به قوت خود باقی خواهد ماند و در طراحی احتمالی گوشی وان پلاس نورد ۳ نیز دیده می‌شود.

وان پلاس نورد 2 مدل 5G با تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ معرفی شد
انتظار می‌رفت وان‌پلاس نورد 2 مدل 5G با تراشه‌ی کوالکام روانه‌ی بازار شود؛ اما شرکت چینی این محصول را با تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک معرفی کرده است.
وان پلاس نورد 2 مدل 5G با تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ معرفی شد

استفاده از پردازنده Dimensity 8200 چندان نمی‌تواند جالب به‌نظر برسد؛ به‌خصوص وقتی نسخه‌ی قوی‌تر آن، یعنی Dimensity 9200، درحال‌حاضر در‌دسترس قرار دارد. ناگفته نماند هم‌اکنون از مدل ۹۲۰۰ این پردازنده بیشتر در دستگاه‌های پرچم‌دار استفاده می‌شود که سری نورد وان پلاس در این دسته قرار نمی‌گیرند.

گوشی وان‌پلاس Nord 2 با پردازنده‌ی Dimensity 1200 عرضه شد که برخلاف نامش در زمان معرفی گوشی نورد ۲، به‌تازگی طراحی شده بود. Dimensity 8200 تراشه‌ای نسبتاً جدید به‌حساب می‌آید و سال گذشته معرفی شده است و به‌راحتی می‌تواند در رقابت با Dimensity 1200 با اختلاف قوی‌تر ظاهر شود.

طرح اولیه احتمالی گوشی وان پلاس Nord 3

درباره‌ی دوربین گوشی وان‌پلاس نورد ۳ اطلاعات بیشتری داده نشده است. با‌این‌حال، می‌دانیم که گوشی نورد ۲ نیز از دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی برخوردار بود. احتمالاً در گوشی وان‌پلاس نورد ۳ نیز شاهد چنین ترکیبی باشیم؛ اما طبیعتاً با حسگرهای جدیدتر و قابل‌تر.

ازنظر ظاهری آنچه در طرح اولیه دیده می‌شود، می‌توان شبیه به طراحی گوشی ایسوس Zenfone 9 در نظر گرفت. دوربین اصلی احتمالاً در حفره‌ی بالا و دوربین‌های ثانویه نیز در زیر آن قرار می‌گیرند. یکی از حفره‌هایی که در سمت راست وجود دارند، نیز میزبان فلش LED خواهد بود و حفره‌ی دیگر را فعلاً نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که ممکن است محل قرارگیری چه چیزی باشد و چه قابلیتی ارائه کند.

دیگر مشخصات فنی نیز تقریباً همان چیزی است که از دستگاه میان‌رده واقعی انتظار می‌رود. با‌این‌همه، قبل از اینکه بتوانیم ادعا کنیم احتمال دارد گوشی وان پلاس نورد ۳ به واقعیت تبدیل شود، به اطلاعات معتبرتر و بیشتری نیاز خواهیم داشت. اگر چنین دستگاهی وجود داشته باشد، زمان رونمایی آن قطعاً نزدیک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات