انحصار سامسونگ و سونی در بازار سنسورهای دوربین موبایل شکسته خواهد شد!

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو SK Hynix / اس کی هاینیکس روی در شیشه ای
اس کی هاینیکس در تلاش است تا سامسونگ و سونی را در بازار حسگرهای تصویر فوق‌العاده دوربین گوشی هوشمند پشت سر بگذارد.
تبلیغات

اس کی هاینیکس بیشتر برای حافظه‌های رم و حافظه‌های ذخیره‌سازی شناخته می‌شود؛ اما این شرکت حسگر تصویر CMOS یا CIS نیز می‌سازد که در گوشی هوشمند کاربرد دارند. به‌گزارش نوت‌بوک‌چک، شایعاتی مطرح شده است که این شرکت برای تقابل با شرکت‌های مسلط بر بازار این قبیل حسگرها نظیر سامسونگ و سونی آماده می‌شود تا با ساخت حسگرهای جدید آن‌ها را به چالش بکشد.

بازار دوربین‌های گوشی‌های پرچم‌دار از نظر حسگر درحال حاضر تحت سلطه‌ی نام‌های آشنایی مانند سامسونگ ISOCELL و سونی IMX است. با این حال، اس‌کی هاینیکس درحال توسعه رقیبی قدرتمند برای ارائه و عرض اندام در این بازار است.

البته، شرکت تولیدکننده نیمه‌رسانای مستقر در کره جنوبی قبلاً در این بازار دیده شده است. برای مثال، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد شرکت اس‌کی هاینیکس و نه سامسونگ، حسگر ۵۰ مگاپیکسلی موجود در برخی دستگاه‌های سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۱ خورشیدی) نظیر گوشی سامسونگ گلکسی A13 را تأمین کرده است.

با این حال، اکنون گفته می‌شود این شرکت کره‌ای قصد "تجدید ساختار" تیم CIS خود را در دستور کار قرار داده است تا از این نوع دوربین‌ها فاصله بگیرد و به سمت دوربین‌های پرچم‌داران از جمله سری IMX800 یا حتی شاید ISOCELL HP2 حرکت کند و بدین ترتیب برای کاهش سهم ۸۰ درصدی مداوم سامسونگ و سونی از کل بازار سنسورها دور خیز کند.

بنابراین، احتمال می‌رود پشتیبانی از اکثر رزولوشن‌های اصلی (۳۲ مگاپیکسل، ۱۳ مگاپیکسل، ۶۴ مگاپیکسل و غیره) را که اکنون پوشش می‌دهد، به نفع این استراتژی جدید که شایعه‌شده، حذف شود و جای خود را به تمرکز بر نمونه‌های قدرتمندتر دهد.

ازسویی دیگر، به‌عقیده‌ی عده‌ای این استراتژی اندکی مخاطره‌آمیز به‌نظر می‌رسد. زیرا، با کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند جدید، بازار حسگرهای CIS موبایل نیز متعاقباً تاحدودی رنگ‌وبوی کاهشی به‌خود خواهد گرفت و این موضوع می‌تواند شرایط را برای اس‌کی هاینیکس دشوارتر کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی عرض اندام اس کی هاینیکس در بازار حسگر دوربین گوشی هوشمند پرچم‌دار چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات