تلاش سونی برای توسعه خدمات تلویزیون آنلاین

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
سونی، غول تفریح و سرگرمی شرق دور، در تلاش برای توسعه‌ی خدمات جدید تلویزیونی مبتنی بر وب است. در قالب این طرح دهها کانال کابلی، ماهواره‌ای و پهنای باند ازطریق سرویس تازه‌ی سونی دردسترس مخاطبان خواهد بود.
تبلیغات

بنا به گزارش Veriety خبرها حاکی از آن است که سونی در حال تهیه سرویس تلویزیون چند کاناله‌ی اینترنتی است که به‌زودی و تا پیش از پایان سال جاری میلادی عملیاتی خواهد شد. ظاهراً این کمپانی در حال انجام مذاکراتی با حداقل دو شرکت بزرگ تولیدکننده محتوای تلویزیونی و خریداری مجوز پخش برنامه برای این کانال تازه است.

چنین خدماتی می‌تواند سونی را در رقابتی مستقیم با شبکه‌های تلویزیون کابلی و ماهواره‌ای قرار دهد. از این گذشته با توجه به تلاش‌های اینتل، گوگل و اپل برای راه‌اندازی سرویس مشابه، می‌توان انتظار داشت که رقابت در این حوزه داغ و جذاب‌تر از قبل شود.

این نخستین بار نیست که اخباری پیرامون تلاش سونی در این حوزه به گوش می‌رسد. پیش‌تر در نوامبر 2011 میلادی، روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که سونی در حال توسعه‌ی زیرساختی تحت وب برای ارائه‌ی محتوای تلویزیونی و یافتن جایگزین بهتری برای شبکه‌های کابلی است. بنا به گزارش Veriety مذاکرات حال حاضر سونی موضوعات بسیار پیشرفته‌تری نسبت به سال گذشته دارد.

در حال حاضر کمپانی سونی کانال‌های محدودی دارد که به پخش برنامه‌های گوناگون مشغول هستند. برخی از این کانال‌های عبارت‌اند از Game Show ،Network و Video. شایعات تأکید می‌کنند که طرح جاری سونی در این زمینه بسیار کامل و جامع‌تر از این حرف‌هاست و شامل ده‌ها کانال مختلف می‌شود که بستری عالی برای تبلیغات و فروش محصولات این کمپانی ژاپنی نظیر کنسول پلی‌استیشن 3، تلویزیون‌های سری براویا، و پخش‌کننده‌های بلو-ری را فراهم خواهد آورد.

جالب اینکه، یکی از نمایندگان سونی در پاسخ خبرنگار Cnet مبنی بر احتمال وجود چنین شبکه‌ی تلویزیون اینترنتی ابراز کرد که این کمپانی نمی‌تواند نسبت به شایعات ابراز نظر خاصی کند!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات