توسعه‌دهندگان تاکنون ۳۲۰ میلیارد دلار از اپ‌استور درآمد داشته‌اند

پنج‌شنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایی از لوگوی آبی رنگ اپ استور
اپل می‌گوید توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های خود را در اپ‌استور منتشر کرده‌اند تا کنون ۳۲۰ میلیارد دلار از این پلتفرم درآمد به‌دست آورده‌اند.
تبلیغات

اپل امروز به‌روزرسانی جدیدی درمورد کسب‌وکارهای اشتراکی خود و اپ‌استور به‌اشتراک گذاشت و اشاره کرد از سال ۲۰۰۸ تا کنون ۳۲۰ میلیارد دلار را به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن پرداخت کرده است. این رقم نشان‌دهنده‌ی درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها و خدمات پولی داخلی آن‌ها منهای کمیسیون اپل است. علاو‌ه‌براین غول فناوری اهل کوپرتینو اعلام کرد اکنون بیش‌از ۹۰۰ میلیون اشتراک پولی در سرتاسر خدمات این شرکت وجود دارد که اشتراک اپ‌استور بخش عمده‌ی آن را به‌خود اختصاص داده است.

اپ‌استور درسال ۲۰۲۲ با شکایت‌های قضایی و اقدامات ضدانحصاری متعددی مواجه شد که هدف آن‌ها محدود کردن قدرت بازار این شرکت بود. شنیده‌ها حاکی از آن است وزارت دادگستری ایالات‌متحده اکنون در مراحل اولیه‌ی طرح دعوای ضدانحصار علیه اپل قرار دارد و اخیراً به درخواست تجدیدنظر ضدانحصار اپیک گیمز اشاره کرده است. بریتانیا نیز با تمرکز ویژه روی مرورگرها و خدمات بازی ابری،‌ درحال بررسی دوقطبی اندروید و iOS است.

درآمد توسعه دهندگان اپ استور

اپل امسال نیز مجبور شد برای بخش‌های مختلف کسب‌وکار فروشگاه برنامه‌ی خود امتیازاتی ارائه دهد. به‌عنوان مثال این شرکت باید در هلند از یک دستور ضد رقابتی پیروی می‌کرد که به برنامه‌های دوستیابی اجازه می‌داد از روش‌های پرداخت‌های شخص‌ثالث استفاده کنند.

چندین کشور اروپایی نیز درحال بررسی چارچوب شفافیت ردیابی برنامه‌ی اپل برای مسائل ضدرقابتی هستند و این شرکت ماه گذشته با معرفی ۷۰۰ امتیاز جدید و قوانینی که اکنون به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد قیمت‌هایی را تعیین کنند که به ۰٫۹۹ دلار ختم نمی‌شود، کنترل خود را بر قیمت‌گذاری اپ‌استور کاهش داد تا با شکایت‌های مربوط به عدم کنترل توسعه‌دهندگان روی کسب‌وکارشان مقابله کند. علاوه‌براین شکایت دسته‌جمعی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ علیه اپل در ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۱ حل‌وفصل شد.

اینفوگرافیک درآمدزایی خدمات اپل وان

کسب‌وکار اپ‌استور اپل با وجود چالش‌های متعدد همچنان درحال رشد است.

به گزارش TechCrunch، بیش‌از ۶۵۰ میلیون بازدیدکننده از ۱۷۵ منطقه در سرتاسر جهان هر هفته از اپ‌استور بازدید می‌کنند. سرویس اشتراک بازی اپل موسوم به آرکید نیز درسال ۲۰۲۲ با اضافه کردن بیش‌از ۵۰ عنوان ازجمله Warped Kart Racers، Jetpack Joyride 2، Gibbon: Beyond the Trees، Wylde Flowers و Cooking Mama: Cuisine رشد کرد. این سرویس اکنون درمجموع میزبان بیش‌از ۲۰۰ بازی است.

اپل همچنین به آمار برخی سرویس‌های دیگر اشاره کرده است. سرویس اپل موزیک اکنون حق‌امتیاز بیش‌از ۱۰۰ میلیون آهنگ را دراختیار دارد و از زمان ارائه‌ی قابلیت صدای فراگیر، تعداد کاربران ماهانه‌ی آن سه‌برابر افزایش یافته است.

درهمین‌حال، Apple Fitness Plus کتابخانه‌ی خود را به ۳۵۰۰ تمرین و مدیتیشن افزایش داد. Apple TV Plus اولین سرویس پخش محتوا است که با فیلم CODA، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم شد. در ماه فوریه نیز برنامه‌ی Apple TV پخش بازی‌های Major League Soccer را آغاز خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات