سامسونگ به حکمرانی ۲۹ ساله IBM پایان داد و بیشترین تعداد حق اختراع ۲۰۲۲ را ثبت کرد

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ / Samsung
سامسونگ در سال ۲۰۲۲ بیشترین تعداد پتنت را ثبت کرد و به حکمرانی ۲۹ ساله‌ی IBM در زمینه‌ی حق اختراع پایان داد.
تبلیغات

IBM پس‌ از تقریباً سه‌دهه، جایگاه خود را ازنظر تعداد پتنت‌های ثبت‌شده در ایالات‌ متحده از دست داد. این عنوان اکنون به سامسونگ تعلق دارد؛ زیرا طبق گزارش‌ها در سال ۲۰۲۲ بیشترین تعداد گواهی حق‌ اختراع را در آمریکا ثبت کرده است که از تغییر در استراتژی‌های آن حکایت می‌کند.

براساس گزارش SamMobile، سامسونگ در سال گذشته ۸,۵۱۳ پتنت کاربردی در ایالات‌ متحده ثبت کرده است. ال‌جی نیز با رشد ۵ درصدی ۴,۵۸۰ گواهی حق‌ اختراع ثبت کرد و در جایگاه سوم فهرست قرار گرفت. IBM هم با ثبت ۴,۷۴۳ پتنت در سال ۲۰۲۲ به رتبه‌ی دوم سقوط کرد که از کاهش ۴۴ درصدی گواهی‌های حق‌ اختراع آن درمقایسه‌با سال ۲۰۲۱ حکایت می‌کند.

این تغییر در حالی رخ داده است که IBM به‌مدت ۲۹ سال و تا سال ۲۰۲۱ جایگاه اول را ازنظر تعداد پتنت‌های ثبت‌شده در ایالات‌ متحده دراختیار داشت. بااین‌حال، سقوط سنگین در تعداد گواهی‌های حق‌ اختراع این شرکت، جایگاه آن را تغییر داد و اکنون در رتبه‌ی دوم فهرست قرار دارد.

داریو گیل، رئیس بخش تحقیقات IBM می‌گوید:

تصمیم گرفتیم دیگر برای حفظ جایگاه برترین شرکت ازنظر تعداد اختراعات ثبت‌شده تلاش نکنیم و درواقع، به‌عنوان یکی از برندهای مهمی باقی بمانیم که حقوق مالیک معنوی بسیاری از پتنت‌ها را دراختیار دارد.
- داریو گیل

مقام‌های IBM اعلام کرده‌اند این شرکت همچنان به کسب سود‌های کلان از پتنت‌های خود ادامه می‌دهد. گفتنی است درآمد IBM از اعطای مجوز پتنت به سایر شرکت‌ها در بازه‌ی زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۲ معادل ۲۷ میلیارد دلار بوده است. طبق گزارش‌ها، تمرکز این شرکت اخیراً روی رایانش ابری، تراشه‌های هوش مصنوعی، امنیت سایبری و رایانش کوانتومی معطوف شده است.

برترین شرکت‌ها ازنظر ثبت پتنت در ایالات متحده ۲۰۲۲

ازنظر تعداد پتنت‌های ثبت‌شده، سامسونگ تا سال ۲۰۲۱ با فاصله‌ی زیاد پشت‌سر IBM قرار داشت. از سال ۲۰۱۷ این شرکت هرسال بیش‌ از هشت‌هزار حق‌ اختراع جدید ثبت کرده است که بیشتر آن‌ها مربوط به سیستم‌های نمایش بصری و ارتباطات صوتی هستند. سرانجام در سال ۲۰۲۲، غول فناوری کره‌ای از IBM پیشی گرفت و رتبه‌ی اول فهرست را تصاحب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات