ربات دوست‌داشتنی Loona با قابلیت ابراز احساسات و نظارت بر امنیت خانه معرفی شد

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ربات خانگی Loona
شما می‌توانید با رابط برنامه‌نویسی گرافیکی Loona، دستورات تعاملی و احساسی جدیدی به این ربات خانگی اضافه کنید.
تبلیغات

انسان موجودی اجتماعی است و ارتباط با دیگران همیشه یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر بوده است. تاکنون فناوری‌های مختلفی برای آسان‌تر کردن ارتباطات میان انسان‌ها توسعه داده شده است اما گاهی این ارتباط می‌تواند با تکنولوژی برقرار شود. Loona ربات خانگی دوست‌داشتنی، سعی دارد دل کاربران را به‌دست آورد و با حرکات و نمایش احساسات، به‌عنوان یک همراه وفادار در خانه‌های هوشمند خدمت کند.

به‌نظر می‌رسد لونا دقیقاً نقطه‌ی میانی بین جذابیت ربات Cozmo و ربات خانگی پیشرفته‌ی Astro آمازون است. این محصول بیشتر روی کاربران جوان‌تر تمرکز دارد اما احتمالاً همه‌ی افراد خانواده به آن علاقه‌مند خواهند شد. این ربات همچنین برای تعامل با حیوانات خانگی طراحی شده است.

ربات خانگی Loona

به گزارش انگجت، لونا از دوربین سه‌بعدی و حسگرهای مختلف برای حرکت در محیط خانه‌ی شما استفاده می‌کند و علاوه‌براین به یک دوربین معمولی مجهز شده است تا بتواند چهره افراد و همچنین اجسام را شناسایی کند. چهار میکروفون تعبیه‌شده روی این ربات امکان تشخیص موقعیت فیزیکی کاربران را فراهم می‌کند. لونا همچنین به تعداد زیادی از دستورات و حرکت‌های کلامی پاسخ می‌دهد. شرکت سازنده‌ی این محصول مدعی شده است دستورات جدید به‌طور مداوم به آن اضافه خواهند شد. علاوه‌براین ابزار برنامه‌نویسی گرافیکی لونا به شما اجازه می‌دهد دستورات تعاملی مخصوص خود را بسازید و حتی آن‌ها را با سایرین به‌اشتراک بگذارید.

یکی از ویژگی‌های جذاب Loona، شخصیت گفتاری آن است. چشم‌های دیجیتال این ربات با روشی جذاب، احساسات مختلف را بیان می‌کنند و به‌نظر می‌رسد از دل انیمیشن‌ها و کارتون‌های دیزنی بیرون آمده‌اند. کاربران همچنین می‌توانند عبارت‌ها و احساسات سفارشی را به ربات اضافه کنند.

ربات خانگی Loona

لونا یک ربات خانگی است اما می‌توان از آن به‌عنوان سیستم امنیتی و نظارت بر خانه‌ نیز استفاده کرد. به‌عنوان مثال می‌توان آن را از راه‌دور حرکت داد و از امنیت محیط خانه اطمینان حاصل کرد.

لونا ابتدا در پلتفرم کیک‌استارترز راه‌اندازی شد و بیش‌از سه میلیون‌دلار سرمایه به‌دست آورد. این موضوع نشان می‌دهد مردم علاقه‌ی زیادی به ربات‌های خانگی مثل لونا دارند. Loona درحال‌حاضر فقط برای افرادی که از پروژه‌، حمایت مالی کرده‌اند ارسال می شود. البته سایر کاربران درصورت تمایل می‌توانند از اواخر ماه جاری این محصول را با قیمت ۴۴۹ دلار ازطریق وب‌سایت رسمی آن خریداری کنند. علاوه‌براین می‌توانید ربات لونا را ازطریق پلتفرم جذب سرمایه‌ی IndieGoGo، با پرداخت ۳۵۹ دلار خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات