شنا سوئدی سگ‌های رباتیک چینی؛ هیجان‌انگیز و ترسناک

شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شنا رفتن ربات های سگ نمای چینی
ویدیویی از شنا سوئدی هماهنگ ده‌ها ربات چهارپای چینی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که همچون تمرین‌های نظامی است.
تبلیغات

یونتری (Unitree)، تولیدکننده‌ی محصولات رباتیک در چین، ربات چهارپای سگ‌نمای جدیدی به‌نمایش گذاشته است که در کمال تعجب می‌تواند حرکت شنای سوئدی را انجام دهد.

سگ‌های رباتیک یکی از جدیدترین ابداعات ساخت بشر هستند و در سال‌های اخیر چندین بار خبرساز شده‌اند. این ربات‌ها همچون همتایان واقعی خود در تلاشند به دوست انسان تبدیل شوند. شرکت‌های رباتیک، این سگ‌ها را به‌گونه‌ای تولید می‌کنند که از پس کارهای مختلف بربیایند. ویدیوی رقص ربات‌ها چیز جدیدی محسوب نمی‌شود، اما این نخستین باری است که ربات‌های سگ‌نما را در حال شنا رفتن می‌بینیم.

یونتری تنها شرکت تولیدکننده‌ی سگ‌های رباتیک نیست. بوستون داینامیکس، شرکت آمریکایی سرشناس، یکی از فعالان اصلی صنعت رباتیک به‌حساب می‌آید. این شرکت رباتی به نام اسپات دارد که با اختلاف قابل توجه، بهترین ربات سگ‌نمای دنیا است.

بر اساس گزارش Interesting Engineering، سگ رباتیک شرکت یونتری که با نام Go1 شناخته می‌شود برخلاف اسپات رنگ‌های پر زرق و برق ندارد و صرفا در مدلی با رنگ نقره‌ای در دسترس قرار می‌گیرد. Go1 چندین قابلیت جالب دارد تا خودش را در دل کاربران جا کند.

یونتری می‌گوید سگ رباتیک Go1 به پنج دوربین چشم‌ماهی با توانایی شناسایی صحنه‌ها مجهز است. این دوربین‌ها در همکاری با سیستم هوش مصنوعی ربات عملکردی معادل ۲۰ دوربین Intel RealSense دارند.

ربات Go1 مجهزبه سیستم هوشمند ویژه‌ای بر پایه‌ی موقعیت‌یابی برداری بی‌سیم است تا همیشه در دید محیطی انسان باشد. بدین ترتیب اگر با ربات به جایی رفتید، مجبور نیستید همواره حواس خود را جمع کنید که Go1 گم نشود. این ربات به هنگام راه رفتن توانایی عبور از موانع را نیز دارد. اگر محیط بیش از حد پیچیده بود، می‌توانید ساده‌ترین مسیر را برای ربات تعریف کنید.

یونتری ادعا می‌کند مفصل‌های Go1 با استفاده از فناوری‌های اختصاصی تولید شده‌اند. این فناوری‌ها که نامی از آن‌ها برده نشده، ساخت مفصل‌های قدرتمند و سبک‌وزن را امکان‌پذیر می‌کنند. ربات Go1 می‌تواند حداکثر پنج کیلوگرم وزن تحمل کند. Go1 سیستمی پیشرفته برای پخش حرارت نیز دارد تا بیش از حد داغ نکند.

سگ رباتیک Go1 می‌تواند با سرعت ۱۷ کیلومتربرساعت حرکت کند و در سه مدل برای بودجه‌های مختلف در دسترس قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین مدل، Go1 Air نام دارد و به تنها یک دوربین مجهز است و برچسب قیمت ۲٬۷۰۰ دلار را یدک می‌کشد. مدل دوم که Go1 Pro نامیده می‌شود از پنج دوربین استفاده می‌کند و با قیمت ۳٬۵۰۰ دلار به بازار می‌آید.

یونتری برای کسانی که قصد دارند ربات خود را به جاهای مختلف ببرند و به شیوه‌های متنوع‌تری از آن استفاده کنند مدل Go1 Edu را در دسترس قرار می‌دهد. این مدل از شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند، رادار دارد و می‌توان از طریق زبان برنامه‌نویسی پایتون، دستورهای جدیدی برای آن تعریف کرد. قیمت مدل Edu اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات