اپل میزان سفارش ساخت مک‌بوک، اپل واچ و ایرپاد را به‌دلیل تقاضای ضعیف، کاهش داد

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل Apple روی فروشگاه حضوری آسمان تاریک
اپل از تأمین‌کنندگان چینی خود درخواست کرده است میزان تولید برخی از محصولات آن ازجمله مک‌بوک و اپل‌ واچ را کاهش دهند.
تبلیغات

برخی منابع خبری فناوری در چین اعلام کرده‌اند اپل از تأمین‌کنندگان خود درخواست کرده است میزان تولید برخی محصولات آن را کاهش دهند. این خبرها باعث شد ارزش سهام غول فناوری مستقر در کوپرتینو کاهش یابد.

این درحالی‌ است که پس‌از انتشار خبر افزایش ظرفیت تولید بزرگ‌ترین کارخانه‌ی ساخت آیفون فاکسکان در ژنگژو به سطح ۹۰ درصد، شاهد افزایش ارزش سهام اپل بودیم. اکنون گزارش جدید درمورد کاهش حجم سفارشات این شرکت باعث افت ۳٫۵۵ درصدی ارزش سهام آن در نزدک(NASDAQ) شده است.

به گزارش اپل‌اینسایدر، زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان اپل در چین با مشکلاتی مواجه بوده است. البته مقامات محلی این کشور اخیراً محدودیت‌های گسترده‌ی ناشی از شیوع مجدد کویید را کاهش داده‌اند و اجازه‌ی بازگشایی کارخانه‌ها را نیز صادر کرده‌اند.

مدیر یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی قطعات موردنیاز اپل اعلام کرده است:

اپل به ما هشدار داد که حجم سفارش‌های آن را تقریباً از سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر کاهش دهیم زیرا میزان تقاضا برای محصولات شرکت مذکور خیلی زیاد نیست. زنجیره‌ی تأمین اپل در چین همچنان در تلاش است با آخرین چرخش‌های ناگهانی در سیاست‌ها که به‌دلیل شیوع کووید و کمبود نیروی‌کار مطرح شد، کنار بیاید.

طبق گزارش‌ها، اپل به‌طور خاص میزان سفارشات خود را برای تولید اپل واچ، ایرپاد و مک‌بوک در سه‌ماهه‌ی اول، کاهش داده است اما از میزان دقیق این کاهش اطلاع نداریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات