ژاپن ۹۸ میلیون دلار مالیات اضافه از اپل دریافت می‌کند

سه‌شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت اپل
مقامات ژاپنی به‌دلیل معافیت نادرست گردشگران و فروشندگان از مالیات برمصرف این کشور، ۹۸ میلیون دلار مالیات اضافه از اپل دریافت می‌کنند.
تبلیغات

مقامات ژاپن به اسنادی درمورد خرید عمده‌ی آیفون و سایر دستگاه‌های اپل در این کشور دست یافته‌اند. حداقل در یک تراکنش، خرید هم‌زمان صدها آیفون ازسوی شخصی که نشان می‌داد اپل از او مالیات نگرفته، مشاهده شده است.

ژاپن برای گردشگرانی که کم‌تر از ۶ ماه در این کشور اقامت می‌کنند امکانی را فراهم ساخته است تا کالاهای خاصی را بدون پرداخت مالیات برمصرف ۱۰ درصدی خریداری کنند. بااین‌حال، این معافیت برای خریدهایی که با هدف فروش مجدد انجام می‌شوند درنظر گرفته نخواهد شد.

به‌نوشته‌ی AppleInsider، اپل در ماه ژوئن به‌طور داوطلبانه خرید بدون مالیات را متوقف کرد. ظاهراً سازنده‌ی آیفون قبلاً اظهارنامه‌ی مالیاتی اصلاح‌شده‌ای را ارائه کرده است.

سهم اپل در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند همچنان درحال افزایش است
سهم اپل در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند همچنان درحال افزایش است
مطالعه '2

اپل یکی از شرکت‌هایی است که نیاز به بازپرداخت مالیات دارد. مقامات مالیاتی ژاپن حدود ۲۴ هزار تراکنش را شناسایی کرده‌اند که باید در سال منتهی به ژوئن، تحت قانون مالیات برمصرف قرار بگیرند. این کشور ۸۶٫۹ میلیارد ین مالیات و جریمه دریافت کرد که نسبت‌به پنج‌سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل و گرک جوسویاک معاون بازاریابی این شرکت درماه دسامبر به بخش‌هایی از ژاپن سفر کردند. آن‌ها از توسعه‌دهندگان مختلفی مثل کونامی و سونی که یکی از تأمین‌کنندگان غول فناوری اهل کوپرتینو است، دیدن کردند. کوک همچنین با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن دیدار کرد. مدیرعامل اپل در توییتی نوشت:

بازگشت به کشوری که برای اپل بسیار مهم و عزیز است، باورنکردنی به‌نظر می‌رسد. کیشیدا، از شما برای استقبال گرم‌تان تشکر می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه‌ی رشد و سرمایه‌گذاری در سرتاسر ژاپن هستیم.
- تیم کوک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات