اولین پرداخت RIM بابت استفاده از پتنت‌های نوکیا، 65 میلیون دلار است

جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته RIM اعلام کرد که بر سر استفاده از اختراع‌های ثبت شده نوکیا به این شرکت فنلادی به توافق رسیده است و براساس آن قرار است یک مبلغ یک-باره و مبالغ دیگر پشت سر هم را به نوکیا پرداخت کند. اعداد و ارقام مربوط به این توافق، اعلام نشد و اطلاعات مربوط به آن محرمانه باقی ماند. اما امروز براساس اطلاعاتی که از فرم پر شده شرکت RIM در کمیسیون بورس و اوراق بهادار بدست آمده، اولین پرداخت شرکت RIM به نوکیا 50 میلیون یورو (65 میلیون دلار) خواهد بود.
تبلیغات

RIM در این فرم نوشته است:

در 21 دسامبر 2012 دو شرکت نوکیا و ریم اعلام نمودند که بر سر استفاده از پتنت‌ها به توافق رسیده‌اند، براساس این توافق، کلیه دعواهای قضایی بین دو شرکت منتفی شده و نوکیا هیچ کدام از شکایات خود در امریکا، بریتانیا، کانادا و آلمان را دنبال نخواهد کرد. براساس این توافق مبلغ 50 میلیون یورو (حدود 65 میلیون دلار) به عنوان یک-بار پرداخت در سه ماهه سوم مالی سال 2013 به نوکیا پرداخت خواهد شد.

همانطور که در مقدمه اشاره شد توافق بین RIM و نوکیا به این صورت است که RIM یک مبلغ سنگین 65 میلیون دلاری را فقط برای یک بار به نوکیا پرداخت می‌کند و علاوه بر آن بابت هر دستگاه تلفن تولید شده RIM با پتنت‌های نوکیا، مبلغ جداگانه‌ای باید پرداخت شود. در سند منتشر شده به این مبلغ اشاره‌ای نشده اما انتظار می‌رود، نوکیا بابت هر دستگاه تلفن RIM چیزی در حدود 2 تا 5 دلار دریافت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات