گوگل و موتورولا در حال طراحی و ساخت X Phone و X Tablet هستند

شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
وال استریت ژورنال گزارش کرده که گوگل بالاخره از توان موتورولا برای ساخت یک تلفن جدید بهره می‌برد و محصول جدید این شرکت با نام X Phone در سال آینده وارد بازار خواهد شد. براساس این گزارش پس از معرفی و عرضه تلفن X Phone، گوگل تبلت X Tablet را نیز وارد بازار خواهد کرد.
تبلیغات

مدیر پروژه تلفن جدید گوگل، لیور ران است که پیش از این مدیر پروژه نقشه گوگل بود، محصول کاملا موفق که اپل را به زانو درآورد و هنوز این شرکت نتوانسته معادل مناسب آن را برای iOS ارائه کند. در پروژه X Phone تمرکز خاصی برروی کیفیت دوربین و نرم افزار ویرایش و مدیریت تصاویر شده است، قابلیت‌های که در سری نکسوس گوگل هیچ وقت بارز و برجسته نبوده‌اند. به این ترتیب احتمالا در سری ایکس فون شاهد نوآوری‌هایی در سطح لومیا 920 نوکیا در زمینه دوربین خواهیم بود.

از دیگر فناوری هایی که قرار است در ایکس فون بکار گرفته شود می‌توان به نمایشگر منحنی شکل و بدنه سرامیکی اشاره کرد که باعث جلوه و شکل و شمایل زیبا و همچنین دوام بالای تلفن می‌شود.

هنوز مشخص نیست که آیا روند طراحی X Phone به پایان رسیده است یا مراحل پایانی را طی می‌کند اما براساس گزارش وال استریت ژورنال این تلفن سال آینده وارد بازار خواهد شد.

فناوری‌های نرم افزاری تشخیص ژست‌های حرکتی و تصاویر مربوط به Viewdle نیز در ایکس فون وجود دارد. موتورلا در ماه اکتبر شرکت Viewdle را خرید و صاحب فناوری‌های آن شد.

اگر خط تولید محدود و کوچک نکسوس Q را در نظر نگیریم، با اینکه گوگل تا به حال 4 تلفن نکسوس و دو تبلت از این خانواده را راهی بازار کرده اما هیچ وقت خود را درگیر تولید سخت افزار نموده است. حالا به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد از توان سخت افزاری موتورولا برای ساخت و تولید محصول خود بهره ببرد و تمام قدرت اندروید را با ابزار ساخت خود به نمایش بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات