یوتیوب مقابله با ارسال هرزنامه در نظرات این پلتفرم را افزایش می‌دهد

پنج‌شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
یوتیوب در راستای تلاش‌های خود برای کاهش تعداد هرزنامه‌ها در بخش نظرات ویدیوهای این پلتفرم تصمیم گرفته است درصورت حذف این‌نوع نظرات به کاربر اطلاع‌رسانی کرده و ممنوعیت ۲۴ ساعته برای آن‌ها درنظر بگیرد.
تبلیغات

یوتیوب اعلام کرده است درصورت مشاهده‌ی نظراتی که دستورالعمل‌های این پلتفرم را نقض‌ می‌کنند، به کاربر موردنظر پیام هشدار ارسال می‌کند. برخی تولیدکنندگان محتوای محبوب در این پلتفرم به‌طور فزآینده‌ای درمورد ارسال هرزنامه‌های فراوان در بخش نظرات صحبت کرده‌اند و اکنون تغییرات جدید می‌تواند به کاهش حجم این‌نوع نظرات کمک کند.

به گزارش ورج، اگر کاربرانی که به‌دلیل ارسال هرزنامه در بخش نظرات یوتیوب، هشدار دریافت کرده‌اند همچنان به انجام این کار ادامه دهند، این سرویس اشتراک‌گذاری ویدیویی احتمالاً حساب آن‌ها را به‌مدت ۲۴ ساعت محدود خواهد کرد. یوتیوب اعلام کرده است هشدارهای ارسالی به افرادی که هرزنامه ارسال می‌کنند باعث می‌شود آن‌ها از انجام دوباره‌ی این کار خودداری کنند.

راب از تیم یوتیوب می‌گوید:

اعلان‌های هشدار یوتیوب برای کاربرانی که در بخش نظرات این پلتفرم هرزنامه ارسال می‌کنند درحال‌حاضر فقط برای زبان انگلیسی دردسترس است اما امیداوریم طی ماه‌های آینده آن را برای زبان‌های دیگر نیز فعال کنیم.

یوتیوب همچنین توانایی‌های خود را در تشخیص هرزنامه در بخش نظرات ویدیوها و تشخیص ربات‌ها در چت‌های زنده بهبود بخشیده است.

برخی کانال‌های مطرح یوتیوب ازجمله Linus Tech Tips، MKBHD و Jacksepticeye در سال جاری ویدیوهایی درمورد تعداد بسیار زیاد هرزنامه‌ها در نظرات این پلتفرم منتشر کرده‌اند. هرزنامه به‌خودی خود انواع مختلفی دارد اما احتمالاً مهم‌ترین آن‌ها شامل نظرات کپی‌ شده، نظرات جعل هویت سازندگان محتوا یا کلاهبرداری است.

یوتیوب روشی برای افزایش سخت‌گیری نظارت بر نظرات ویدیوهای خود معرفی کرده و ترفندهایی را ارائه داده است تا جلوی جعل هویت سازندگان محتوا را بگیرد. این سرویس اشتراک‌گذاری ویدیویی اکنون هشداری برای ارسال‌کنندگان هرزنامه ارسال می‌کند تا از انجام مجدد این کار صرف‌نظر کنند. در ادامه توضیحاتی که یوتیوب درمورد تغییرات اخیر این پلتفرم برای مقابله‌ی بهتر با هرزنامه‌های بخش نظرات ویدیوها ارائه کرده است را مرور می‌کنیم:

بهبود تشخیص هرزنامه در نظراتما روی بهبود سیستم‌های تشخیص خودکار و مدل‌های یادگیری ماشینی برای شناسایی و حذف هرزنامه‌ها کار کرده‌ایم. درواقع ما بیش‌از ۱٫۱ میلیارد نظر هرزنامه را در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۲ حذف کرده‌ایم. با تغییر تاکتیک‌های ارسال‌کنندگان هرزنامه، مدل‌های یادگیری ماشینی ما برای شناسایی بهتر انواع جدید هرزنامه‌ها به‌طور مداوم درحال بهبود هستند.تشخیص ربات در چت زنده بهبود یافته استما سیستم تشخیص هرزنامه‌ی خود را بهبود بخشیده‌ایم تا ربات‌ها را از چت‌های زنده دور نگه داریم. ما می‌دانیم ربات‌ها بر تجربه‌ی پخش زنده تأثیر منفی دارند زیرا چت‌های زنده راهکاری عالی برای تعامل و ارتباط کاربران و سازندگان است. این به‌روزرسانی باید پخش زنده را برای همه به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر تبدیل کند.هشدارها و وقفه‌های زمانی حذف نظراتما درحال راه‌اندازی ویژگی جدیدی هستیم که وقتی برخی از نظرات ثبت شده برای ویدیوها، به‌دلیل نقض دستورالعمل‌های انجمن ما شناسایی و حذف می‌شوند، به کاربران هشدار می‌دهد. علاوه‌براین اگر کاربر موردنظر همچنان به ارسال نظرات خلاف قوانین ادامه دهد، شاید مهلت زمانی دریافت کند و به‌طور موقت تا ۲۴ ساعت از امکان ارسال نظر منع شود. آزمایش‌های ما نشان داده است این اخطارها و غیرفعال‌شدن امکان ارسال نظر به‌مدت مشخص، تأثیر زیادی در جلوگیری از ارسال نظرات هرزنامه دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات