سامسونگ امسال پنل‌های OLED را از BOE چین خریداری نمی‌کند

پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش منتشرشده، سامسونگ BOE را از فهرست تأمین‌کنندگان رسمی خود حذف کرده و سفارش‌های خود را به CSOT و ال‌جی‌دیسپلی سپرده است.
تبلیغات

سامسونگ چند سالی است که پنل‌های OLED و LCD را از BOE چین خریداری می‌کند. این پنل‌ها در گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها استفاده می‌شوند؛ اماظاهرا غول کره‌ای سال آینده پنل‌های نمایشگر را از BOE خریداری نخواهد کرد.

براساس فهرست به‌دست‌آمده توسط TheElec، سامسونگ BOE را از فهرست تأمین‌کنندگان رسمی خود حذف کرده است؛ یعنی این شرکت هیچ محصولی از شرکت چینی خریداری نخواهد کرد. این موضوع به‌دلیل مشکلات اخیر پرداخت حق امتیاز از BOE است. طبق گزارش‌ها،غول کره‌ای از BOE درخواست کرده که به دلیل استفاده از نام سامسونگ در بازاریابی خود، حق امتیاز پرداخت کند؛ اما BOE نپذیرفته است. از آن زمان، سامسونگ خرید پنل‌های نمایشگر از BOE را کاهش داده است.

اکنون، فهرست تأمین‌کنندگان اخیر سامسونگ نشان می‌دهد که BOE بخشی از برنامه این شرکت نیست. پنل‌های OLED شرکت چینی BOE معمولاً در گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده سامسونگ و پنل‌های LCD در تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه این شرکت استفاده می‌شوند. اکنون، این شرکت سفارش‌های خرید پنل‌های نمایشگر از CSOT و ال‌جی‌دیسپلی را افزایش داده است.

شرکت‌های مختلف از جمله اپل و سامسونگ به‌دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی (قدرت سیاسی مرتبط با فضای جغرافیایی) پیرامون چین، اتکای خود به شرکت‌های چینی را کاهش داده‌اند. گزارش‌های اخیر نشان داد که اپل خرید تراشه‌های حافظه NAND از شرکت YMTC چین را متوقف کرده است. در عوض، این شرکت تراشه‌های حافظه NAND را از سامسونگ و اس‌کی هاینیکس خریداری خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات