سامسونگ بالاخره نوکیا را پشت سر گذاشت و عنوان برترین برند تلفن همراه سال ۲۰۱۲ را از آن خود کرد

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تحقیقاتی معتبر IHS iSuppli که در زمینه بازار دستگاه‌های همراه تحقیقات گسترده‌ای را دنبال می‌کند، طبق معمول هر سال آمار و ارقام مربوط به سال ۲۰۱۲ را در روزهای پایانی آن اعلام کرد. بر طبق گزارشات IHS، تا پایان سال یکه‌تازی 14 ساله نوکیا بر طلایه کمپانی‌های سازنده تلفن همراه پایان خواهد یافت و سامسونگ عنوان برترین برند تلفن همراه را از آن خود خواهد کرد.
تبلیغات

بر اساس گزارشی جدید سامسونگ بالاخره به سلطنت ۱۴ ساله نوکیا پایان داده و خود بر قله بهترین برندهای تلفن همراه در سال ۲۰۱۲ نشسته است.

شرکت تحقیقاتی خدمات ارتباطات همراه و بی‌سیم IHS iSuppli طی کنفرانسی خبری اعلام نموده که انتظار می‌رود که این غول الکترونیک کره‌ای ۲۹٪ صادرات جهانی تلفن همراه را تصاحب کند. در مقابل سهم نوکیا از بازار تلفن همراه از ۳۰٪ سال گذشته به ۲۴٪ سقوط خواهد کرد.

جایگاه سوم از آن اپل است که پیش‌بینی می‌شود ۱۰٪ سهم بازار را در اختیار گیرد (این میزان در سال گذشته ۷٪ بود). در مکان چهارم ZTE با ۶٪ قرار دارد که سهم آن نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.ال‌جی نیز با ۴٪ سهم بازار (نسبت به ۶٪ سال ۲۰۱۱) در مکان پنجم نشسته است.

آماری که در پایان سال گذشته توسط IHS منتشر شد، نشان می‌داد که سامسونگ پشت سر نوکیا، که از سال ۱۹۹۸ در رتبه نخست قرار داشت، قرار دارد. این اولین باری است که این کمپانی کره‌ای در یک دوره یک‌ساله بر تخت پادشاهی برندهای تلفن همراه می‌نشیند.

موفقیت سامسونگ در این بوده که با ارائه گوشی‌های متنوع توانسته طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان را به سمت خود جذب نماید.

مسئولین IHS در این‌باره گفتند:

این کمپانی سالانه مدل‌های متنوعی از گوشی هوشمند را تولید می‌کند که همه بخش‌های بازار از گران‌قیمت تا ارزان‌قیمت را پوشش می‌دهند... سامسونگ تمایلات مصرف‌کننده در طراحی گوشی هوشمند، نیازهای کاربران و موقعیت‌هایی در بازار که از آنها غافل شده را به خوبی زیر نظر می‌گیرد. سپس به سرعت و به شکلی بهینه محصولاتی را بر این مبنا برای بازار مورد نظر تولید می‌نماید.

سامسونگ همچنین در بین برندهای گوشی هوشمند بهترین عملکرد را داشته است. سهم این کمپانی در تولید و صادرات جهانی گوشی‌های هوشمند از ۲۰٪ سال گذشته به ۲۸٪ جهش یافته است. نوکیا که در جایگاه سوم قرار دارد بیشترین سقوط و خسران را تجربه کرده است. سهم این کمپانی از ۱۶٪ سال پیش به فقط ۵٪ رسیده است. اپل در جایگاه دوم است و اچ‌تی‌سی و ریم با اختلاف کمی به ترتیب در مکان‌های چهارم و پنجم جای دارند.

IHS می‌گوید که نوکیا در پی آن است که از گوشی‌های قدیمی مبتنی بر سیمبین خود به گوشی‌های جدیدتر مبتنی بر ویندوز مهاجرت نماید. نتیجه آن بوده که عرضه محصولات این کمپانی با افت شدیدی مواجه شده است، چرا که ویندوزفون‌ها نتوانستند حتی همان فروش ضعیف گوشی‌های سیمبین را داشته باشند.

در مجموع، امسال عرضه گوشی‌های هوشمند ۳۵٪ افزایش خواهد یافت، در حالی که عرضه کل تلفن همراه فقط یک درصد رشد خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات