سامسونگ احتمالاً تحت‌تأثیر محدودیت‌های صادرات تراشه از ایالات متحده به چین قرار نخواهد گرفت

شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد سامسونگ احتمالاً تحت‌تأثیر تحریم‌های جدید ایالات متحده که فروش تراشه‌ به شرکت‌های چینی را محدود می‌کند، قرار نخواهد گرفت.
تبلیغات

اخیراً جزئیات بیشتری از محدودیت‌های اعمال‌شده‌ی وزارت بازرگانی ایالات متحده برای صادرات تراشه به چین دردسترس قرار گرفته است. سامسونگ نگران بود که این محدودیت‌ها روی زیرساخت‌ها و کسب‌وکار تراشه‌های حافظه‌ی این شرکت تأثیرگذار باشد؛ اما با‌‌توجه‌‌‌به گزارش‌های جدید، تحریم‌های جدید احتمالاً تأثیری روی فعالیت این شرکت و SK Hynix نخواهد گذاشت.

اگرچه امکان دارد وزارت بازرگانی ایالات متحده در هفته‌ی جاری درخواست‌های تأمین‌کنندگان آمریکایی را برای ارسال تجهیزات مرتبط با فناوری‌های حافظه Yangtze و ChangXim Memory Technologies رد کند، به‌نظر می‌رسد این قوانین انعطاف‌پذیرتر ار تصورات قبلی باشند.

به‌گزارش SamMobile، وزارت بازرگانی آمریکا درخواست‌های دریافت مجوز برای صادرات تجهیزات حافظه به چین را به‌صورت موردی بررسی می‌کند و این یعنی سامسونگ می‌تواند تجهیزات تولیدی خود را به چین ارسال کند. علاوه‌براین، تأمین‌کنندگانی که قصد دارند تجهیزات تراشه‌های حافظه را به شرکت‌های نیمه‌هادی چینی بفروشند، به درخواست مجوز از وزارت بازرگانی ایالات متحده نیازی ندارند.

نکته‌ی مهم دیگر این است که ارسال تجهیزات به شرکت‌های چینی تولیدکننده‌ی تراشه‌های DRAM مبتنی‌بر فرایندهای بالاتر از ۱۸ نانومتر و تراشه‌های NAND با معماری ۱۲۸ نانومتر و تراشه‌های منطقی با معماری ۱۴ نانومتر محدودیتی ندارد.

تراشه حافظه

منبعی ناشناس به‌نقل از کره‌تایمز دراین‌باره گفت:

هدف آمریکا از اعمال محدودیت‌های جدید در عرضه‌ی تراشه‌ها به چین، آسیب‌رساندن به شرکت‌های غیربومی نیست. بااین‌حال، آن دسته از شرکت‌های آمریکایی که قصد دارند فناوری‌های نیمه‌رسانای پیشرفته‌تری را به سازندگان تراشه‌های چینی ارسال کنند، باید برای دریافت مجوز اقدام کنند و برای این‌ منظور باید دلیل محکمی ارائه دهند.

بااین‌حال، قوانین وزارت بازرگانی دربرابر تأمین‌کنندگانی که قصد دارند تجهیزاتی را از ایالات متحده به شرکت‌های غیرچینی فعال در چین بفروشند، ملایم‌تر خواهد بود. این شرکت‌ها نیز باید برای دریافت مجوز اقدام کنند؛ اما این درخواست‌ها به‌صورت موردی بررسی می‌شود.

با فرض اینکه ایالات متحده اجرای این مقررات را در اواخر هفته‌ی جاری آغاز خواهد کرد، سامسونگ احتمالاً در ارسال تجهیزات تولیدی نیمه‌هادی به تأسیسات خود در چین با مشکل خاصی مواجه نخواهد شد. طبق گزارش‌ها، ۳۸ درصد از تراشه‌های NAND سامسونگ در کارخانه‌های چین این شرکت تولید می‌شوند و قوانین سخت‌گیرانه‌تر صادرات می‌تواند برای غول فناوری کره‌ای فاجعه‌بار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات