اپل در آینده احتمالاً از روکش آلیاژ تیتانیوم در محصولات بیشتری استفاده خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً اپل تصمیم دارد در آینده از روکش آلیاژ تیتانیوم رنگی در تعداد بیشتری از محصولات خود ازجمله آیفون، آیپد و مک استفاده کند.
تبلیغات

اپل درسال جاری از روکش آلیاژ تیتانیومی در هیچ‌یک از مدل‌های سری آیفون ۱۴ استفاده نکرد. البته اپل واچ اولترا با روکشی از جنس این آلیاژ معرفی شد. اکنون براساس گواهی حق‌اختراع جدید غول فناوری مستقر در کوپرتینو، به‌نظر می‌رسد در آینده شاهد استفاده از این آلیاژ در طیف گسترده‌تری از محصولات این شرکت خواهیم بود.

پتنت جدید اپل با شناسه‌ی 11459668 B2 و با عنوان «قطعه‌ی تیتانیومی دارای لایه‌ی آنادایز شده» در تاریخ چهارم اکتبر ۲۰۲۲ ثبت شده است. این گواهی حق‌اختراع، به‌عنوان پوششی برای یک دستگاه الکترونیکی قابل‌حمل نشان داده شده است و می‌تواند شامل بستر تیتانیومی باشد.

پتنت اپل برای روکش آلیاژ تیتانیوم

پیش‌از این در گزارش‌های مختلف، به استفاده از آلیاژ تیتانومی در بسیاری از محصولات اپل اشاره شده است. این لایه، نسبت به پوشش‌ ترکیبی آلومینیوم و شیشه که طی سال‌های گذشته در محصولات مختلف این شرکت مورداستفاده قرار گرفته‌ است، مزایایی خوبی ارائه می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی آلیاژ تیتانیوم برای آیفون، آیپد و مک این است که مقاومت آن‌ها دربرابر خط‌وخش افزایش خواهد یافت. علاوه‌براین، دوام این محصولات ارتقا خواهد پیدا خواهد کرد و نسبت به دستگاه‌های دیگر کم‌تر مستعد خم‌شدن خواهند بود.

به‌نوشته‌ی WccfTech، یکی از دلایل مهمی که اپل درحال‌حاضر از آلیاژ تیتانیوم در محصولات خود استفاده نمی‌کند، هزینه‌ی بالای این ماده است. علاوه‌براین حکاکی روی این آلیاژ دشوار است. سازنده‌ی آیفون درحال‌ تحقیق‌وتوسعه‌ی راهکاری است تا بتواند روکشی براق‌تر روی آن اعمال کند تا ازنظر زیبایی‌شنایی، برای مشتریان جذاب‌تر به‌نظر برسد. علاوه‌براین تحقیقات مداومی درمورد استفاده از پوشش‌های سطح‌ اکسید نازک وجود دارد که باعث می‌شود جذب اثرانگشت روی بدنه‌ی محصولات آینده‌ی این شرکت کاهش یابد.

به‌طورخلاصه، شاید مدتی طول بکشد تا اپل از آلیاژ تیتانیومی در محصولات خود استفاده کند. این شرکت احتمالاً نمونه‌هایی از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را با روکشی از جنس آلیاژ تیتانیوم تولید کرده است؛ اما درنهایت برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های ساخت این گوشی‌ها و همچنین عوامل دیگری در بالا به آن‌ها اشاره شد، از آلومینیوم و شیشه استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات