ال‌ جی آزمایش تبادل داده بر بستر شبکه 6G را با موفقیت پشت‌سر گذاشت

پنج‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی با همکاری مؤسسه‌ی آلمانی HHI، ارسال و دریافت داده‌های 6G تراهرتز (THz) را با موفقیت در ناحیه‌ی شهری آزمایش کرد؛ اقدامی که می‌تواند نقش مهمی در فرایند تجاری‌سازی این فناوری داشته باشد.
تبلیغات

درحالی‌که فناوری 5G هنوز برای بسیاری از کاربران در سرتاسر جهان دردسترس نیست، اما شرکت‌های مختلف از مدتی قبلی کار روی نسل بعدی این ارتباطات یعنی 6G را آغاز کرده‌اند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد ال‌جی در رقابت 6G از سایر شرکت‌ها جلوتر است. این برند کره‌ای، موفق شد انتقال و دریافت بی‌سیم داده‌های 6G تراهرتز (THz) را در محدوده‌ی فرکانسی ۱۵۵ تا ۱۷۵ گیگاهرتز در فاصله‌ی ۳۲۰ متری فضای‌باز، آزمایش کند.

آزمایش شبکه‌ی 6G ال‌جی در تاریخ هفتم سپتامبر و در مؤسسه‌ی فراونهوفر هاینریش هرتز (HHI) در برلین آلمان انجام شد. ال‌جی می‌گوید که آزمایش مذکور، گامی مهم در راستای تجاری‌سازی 6G تراهرتز برای استفاده در محیط‌های بیرونی و داخلی در شهرها است.

آزمایش 6G ال‌جی

به گزارش Gizmochina، فناوری 6G از فرکانس‌های باند فوق‌ عریض بهره می‌برد و برد نسبتاً کوتاهی دارد؛ به‌همین‌دلیل هنگام انتقال و دریافت داده‌ها، می‌تواند با افت انرژی مواجه شود. ال‌جی و فراونهوفر هاینریش برای رفع این مشکل با همکاری یکدیگر، یک تقویت‌کننده‌ی با قابلیت افزایش قدرت انتقال و یک کاهش‌دهنده‌ی نویز که کیفیت سیگنال دریافتی را افزایش می‌دهد، توسعه داده‌اند.

خروجی تقویت‌کننده‌ی چندکاناله‌ی مورد استفاده در آزمایش اخیر ال‌جی بیش‌از 20dBm است که نسبت به راهکار قبلی این شرکت بیش‌از 5dBm افزایش یافته است. این گیرنده همچنین از سیستم کاهش نویز بهره می‌برد که هنگام دریافت داده‌ها، تولید نویز را به‌میزان درخورتوجهی کاهش می‌دهد. جدیدترین طراحی ماژول ال‌جی با ترکیب این فناوری‌های جدید می‌تواند به تجاری‌سازی آن در آینده کمک کند.

دکتر کیم بیونگ هون، مدیر ارشد فناوری و معاون اجرایی ال‌جی در مورد آزمایش اخیر 6G این شرکت می‌گوید:

آزمایش اخیر ما، نشان می‌دهد با فناوری 6G، به سرعت یک ترابیت برثانیه در مناطق شهری بسیار نزدیک شده‌ایم. ال‌جی به همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و افراد بااستعداد در این صنعت ادامه خواهد داد تا رهبری خود را در حوزه‌ی 6G تقویت کند. انتظار داریم این فناوری ارتباطی، محرک اصلی کسب‌وکار و ارا‌ئه‌ی تجربیات جدید به کاربران باشد و ما ترجیح می‌دهیم همیشه در خط‌ مقدم توسعه این تکنولوژی باشیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات