تیم کوک: اگر استیو جابز زنده بود،‌ می‌گفت اپل باید بهتر از این باشد

شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک در مصاحبه‌ی جدیدی گفته است که اگر استیو جابز زنده بود، می‌گفت که اپل می‌توانسته در برخی از زمینه‌ها بهتر عمل کند.
تبلیغات

کمتر از دو هفته مانده به برگزاری رویداد Far Out اپل برای رونمایی آیفون 14 و اپل واچ سری 8، تیم کوک در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی Popular Mechanics شرکت کرده است. تیم کوک در این مصاحبه درباره‌ی نوآوری‌های اپل، حریم خصوصی به‌عنوان یکی از حقوق اساسی افراد، استیو جابز و مواردی دیگر صحبت کرد.

تیم کوک در مصاحبه‌ی جدید خود روی اظهارنظری که چند سال پیش مطرح کرده بود تأکید کرد و گفت که امیدوار است اپل به دستاوردهای زیادی در حوزه‌ی سلامت دست پیدا کند. تیم کوک می‌گوید: «ما کارمان را با سلامتی شروع کردیم و سپس نوبت به سه حلقه‌ی اپل واچ رسید (اشاره‌به حلقه‌های رنگی در اپلیکیشن Activity) و در مرحله‌ی بعد حسگر ضربان قلب را به اپل واچ آوردیم و در گذر زمان پیشرفته‌تر شدیم. سیستم تشخیص ای‌فیب (فیبریلاسیون دهلیزی) سطح جدیدی از قابلیت‌های سلامتی را به اپل واچ اضافه کرد. سپس ما حسگر نوار قلب را در اپل واچ قرار دادیم. به نظرم اگر روزی به گذشته نگاه کنیم و از خود بپرسیم که اپل به چه حوزه‌ای بیشترین کمک را کرده، پاسخ حوزه‌ی سلامتی خواهد بود.»

اپل در سال‌های اخیر پروژه‌های سلامتی‌محور زیادی را دنبال کرده است و در تلاش بوده قابلیت‌های متنوع‌تری به اپل واچ اضافه کند. این شرکت نه‌تنها حسگرهای جدیدی برای پایش سلامتی بدن به اپل واچ اضافه کرد بلکه سرویس فیتنس پلاس را دردسترس قرار داد.

شایعه‌ها می‌گویند نسل جدید اپل واچ به حسگر سنجش دمای بدن مجهز می‌شود. اپل احتمالاً افزون‌بر اپل واچ سری 8 روی ساعت هوشمند دیگری با طراحی فوق مقاوم کار می‌کند که مخصوص ورزشکاران حرفه‌ای است.

به گزارش 9to5Mac، تیم کوک افزون‌بر حوزه‌ی سلامت، درباره‌ی اهمیت ارزش‌های شرکت تحت مدیریتش صحبت کرده است. او می‌گوید اپل برای حریم خصوصی، آموزش و ارائه‌ی سرویس به افراد معلول اهمیت زیادی قائل است. تیم کوک به‌طور مشخص‌تر می‌گوید مورد سوم بسیار پر اهمیت است: «ما می‌خواهیم محصولاتمان را همه استفاده کنند. برای نمونه در رابطه‌ با مشتریانی که نابینا یا ناشنوا هستند، می‌خواهیم محصولاتمان را با نحوه‌ی استفاده‌ی آن‌ها تطبیق دهیم.»

موضوع جالب دیگری که تیم کوک در مصاحبه‌ی جدیدش درباره‌ی آن صحبت کرد، بنیان‌گذار اپل یعنی استیو جابز بود. کوک می‌گوید اگر استیو جابز امروز زنده بود عقیده داشت که اپل می‌توانست بهتر از این‌ها باشد:‌ «به‌نظرم نکات موردعلاقه‌اش درباره‌ی اپل را شناسایی می‌کرد و سپس درباره‌ی یک‌سری مسائل می‌گفت که می‌توانیم در آن زمینه بهتر عمل کنیم. به نظرم استیو جابز هر دو کار را انجام می‌داد،‌ مثل همه‌ی ما. ما واقعاً هرگز به رضایت کامل نمی‌رسیم. ما همیشه در حال کار روی آینده هستیم.»

تیم کوک در مصاحبه‌ی جدیدش درباره‌ی طرح تعمیر در خانه‌ی اپل، تولید قطعات آیفون در خاک ایالات متحده‌ی آمریکا و مباحث دیگری صحبت کرده است. مصاحبه‌ی کامل تیم کوک را در وب‌سایت Popular Mechanics بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات