اپل از تأمین‌کنندگان خود می‌خواهد از برچسب «ساخت تایوان» در محموله‌های ارسالی به چین استفاده نکنند

دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارشی جدید، اپل از تأمین‌کنندگان خود درخواست کرده است در محموله‌هایی که به چین ارسال می‌شوند از برچسب‌های «ساخت تایوان» استفاده نکنند.
تبلیغات

پس از سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اپل به تأمین‌کنندگان خود در این کشور هشدار داده تا اطمینان حاصل کنند که محموله‌های ارسالی به چین، با مقررات قدیمی برچسب‌گذاری، مطابقت داشته باشد. این شرکت اخیراً به تولیدکنندگان تایوانی اعلام کرده است قطعاتی که به سرزمین اصلی چین ارسال می‌شوند باید با برچسب «چین تایپه» یا «تایوان، چین» نشانه‌گذاری شوند.

به گزارش انگجت، اقدام جدید اپل در راستای سیاستی است که چین از سال‌ها قبل آن را در پیش گرفته، اما تنها پس از تشدید تنش‌ها با ایالات متحده پس از دیدار هفته‌ی گذشته‌ی پلوسی، اجرای آن را آغاز کرد. طبق این سیاست، مقامات چینی می‌توانند محموله‌هایی را که روی آن‌ها برچسب «ساخت تایوان» ثبت شده است به‌تأخیر انداخته یا حتی رد کنند. تایوان نیز مجموعه قوانین برچسب‌گذاری خاص خود را دارد و محموله‌های این کشور باید با عنوان «تایوان» یا «جمهوری چین» ارسال شوند.

اپل هنوز در این‌ مورد اظهارنظر نکرده است. این شرکت و بسیاری از شرکت‌های آمریکایی، روابط پیچیده‌ای با چین دارند. اگر این گزارش واقعیت داشته باشد، این اولین‌باری نیست که غول فناوری مستقر در کوپرتینو قصد دارد چینی‌ها را راضی نگه دارد. این شرکت سال ۲۰۱۹ در بحبوحه‌ی اعتراضات طرفداران دموکراسی، ایموجی پرچم تایوان را از iOS در هنگ‌کنگ حذف کرد.

شاید اپل اکنون احساس می‌کند چاره‌ای جز پیروی از سیاست‌های چین درمورد محموله‌های تایوانی ندارد. تیم کوک ماه آوریل گفت، کمبود تراشه‌ها به‌میزان درخورتوجهی روی تجارت آیپد تأثیر گذاشته است. تأخیرهای اضافه به‌دلیل اختلافات گمرکی پیش از عرضه‌ی آیفون ۱۴ در اواخر سال جاری، می‌تواند برای اپل فاجعه‌بار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات