ظاهر جیمیل به‌مناسبت ۱۸ سالگی این سرویس به‌روزرسانی شد

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌مناسبت ۱۸ سالگی سرویس ایمیل خود موسوم به جیمیل، ظاهر جدید آن را رونمایی کرد.
تبلیغات

هیچ‌کس نمی‌توانست تصور کند گوگل در سال ۲۰۲۲ چقدر بزرگ خواهد شد. این شرکت تقریباً در همه‌ی حوزه‌های مرتبط با فناوری حضور دارد و خدماتی به کاربران عادی و مشاغل و سازمان‌ها ارائه می‌دهد. جیمیل یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های غول جست‌وجوی اینترنت است که نزدیک به ۲ میلیارد نفر کاربر فعال دارد.

این سرویس پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۰۴، همواره در مسیر رشد قرار داشته است و از خدمات‌دهنده‌ی ساده‌ی ایمیل که یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به کاربران خود ارائه می‌داد، به سرویسی بسیار پیشرفته با ابزارهای هوشمند تبدیل شده است که امکان ارسال و دریافت آسان ایمیل‌ها را فراهم می‌کند. جدیدترین به‌روزرسانی جیمیل اکنون بهترین‌ ویژگی‌های مجموعه خدمات موسوم به Workspace را ارائه می‌دهد و به‌لطف ظاهر جدیدش، بسیار مدرن‌تر به‌نظر می‌رسد.

ازآن‌‌جاکه ارتباطات دیجیتال در سال‌های گذشته پیچیده‌تر شده است، گوگل تمام تلاش خود را برای ایجاد و ارائه‌ی ابزارهای جدید به‌کار گرفته است تا خدمات خود را دراختیار افراد بیشتری قرار دهد. این شرکت اکنون قصد دارد همه‌ی ابزارهای خود را در جیمیل دردسترس کاربران قرار دهد. علاوه‌براین، امکان دسترسی مستقیم به Spaces و چت‌ها و Meet ازطریق نوار کناری این سرویس فراهم است.

برای استفاده از نمای جدید، باید چت را فعال کنید تا نمای یکپارچه‌ی آن نمایان شود. البته می‌توان با شخصی‌سازی تنظیمات، ابزارهای دردسترس در منو کناری این سرویس را تغییر داد. رابط کاربری جدید جیمیل مبتنی‌بر بر زبان طراحی متریال دیزاین ۳ گوگل است و در هفته‌های آینده دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. البته افراد می‌توانند درصورت تمایل، همچنان از ظاهر کنونی این سرویس استفاده کنند.

علاوه‌براین، جیمیل با جدیت در مسیر خود پیش خواهد رفت و ابزارهای متنوعی مثل Smart Compose و Search Chips را دراختیار کاربران قرار خواهد داد. اهالی مانتن‌ویو قصد دارند درنهایت تا اواخر سال جاری میلادی، تجربه‌ی بهتری برای کاربران تبلت‌ها و دستگاه‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ به‌ارمغان بیاورند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات