پیشرفت ترسناک فناوری دیپ فیک؛ کمدین آمریکایی در نقش باراک اوباما

شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ویدئو جدیدی از یکی از کمدین‌های معروف آمریکایی در توییتر پخش شده است که پیشرفت‌ ترسناک فناوری دیپ فیک را نشان می‌دهد. در این ویدئو، جی فاروآ شخصیت افراد مختلف مثل کوین هارت و باراک اوباما را تقلید می‌کند.
تبلیغات

الگوریتم‌هایی که به تولید محتوای دیپ فیک کمک می‌کنند، در سال‌های اخیر پیشرفته‌تر شده‌اند و همین موضوع باعث شده است تشخیص واقعی‌بودن ویدئوها بسیار سخت باشد. دیپ فیک نوعی تکنیک نرم‌افزاری است که از هوش مصنوعی نشئت می‌گیرد و دست‌کاری محتوای ویدئویی را به‌گونه‌ای واقع‌گرایانه امکان‌پذیر می‌کند.

صنعت سینما سال‌ها است از فناوری دیپ فیک استفاده می‌کند. تولیدکنندگان فیلم‌های مجموعه‌ی جنگ ستارگان تاکنون چند بار از این فناوری استفاده کرده‌اند که شاید یکی از معروف‌ترین نمونه‌ی آن بازسازی شخصیت پرنسس لیا در فیلم Rogue One: A Star Wars Story باشد. نمونه‌ی دیگر، بازسازی شخصیت پل واکر در فیلم‌های سری سریع و خشن بود.

دیپ فیک اوباما

این گیف قدیمی است؛ هر چهار ویدئویی که در بالا می‌بینید، جعلی هستند و با دیپ فیک ساخته شده‌اند.

دیپ فیک در عین مزایایی که در صنعت سینما از خود نشان داده، فناوری بسیار خطرناکی است. وقتی افراد سودجو تعداد زیادی از تصاویر صورت یک فرد را به الگوریتم‌های دیپ فیک تزریق کنند، می‌توان ویدئوهایی تولید کرد که بسیار واقع‌گرایانه به‌نظر برسند و تشخیص جعلی‌بودن آن‌ها در نگاه اول بسیار سخت باشد. کارشناسان نگران‌اند که تولیدکنندگان ویدئوهای دیپ فیک باعث ایجاد مشکلات سیاسی در سراسر دنیا شوند.

سال گذشته، ویدئوهای دیپ فیک تام کروز، بازیگر معروف هالیوود، بسیار خبرساز شده بود. یکی از حساب‌های کاربری در تیک تاک ویدئوهایی منتشر می‌کرد که در آن‌ها تام کروز مشغول انجام کارهای مختلف بود. مدت زیادی نگذشته بود که تام کروز اعلام کرد این حساب کاربری ارتباطی به او ندارد و ویدئوها با دیپ فیک ساخته شده‌اند. به‌تازگی ویدئو جدیدی در توییتر منتشر شده است که به جی فاروآ، کمدین آمریکایی، ارتباط دارد. فاروآ مهارت ویژه‌ای در تقلید افراد معروف دارد و در جدیدترین قسمت از برنامه‌ی The Tonight Show جیمی فلن، بخشی از توانایی‌هایش را به‌نمایش گذاشته است.

در این ویدئو، فاروآ شخصیت‌های مختلفی مثل جی زی، دنزل واشینگتن، کوین هارت، جیمی فاکس و حتی باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده را تقلید می‌کند. در نسخه‌ی ویرایش‌شده‌ی ویدئو، چهره‌ی این افراد با فناوری دیپ فیک روی صورت جی فاروآ قرار می‌گیرد. این ویدئو به‌وضوح نشان می‌دهد فناوری دیپ فیک چقدر پیشرفت کرده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی دیپ فیک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات