آینده‌نگر معروف، ری کرزویل به گوگل پیوست تا برروی آموزش ماشین و پردازش زبان کار کند

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
مطالعه 1 دقیقه
ری کرزویل در وب سایت خود رسما اعلام کرد که به گوگل ملحق شده و قرار است در سمت مدیر مهندسی از دوشنبه این هفته مشغول به کار شود. تمرکز او در گوگل روی آموزش ماشین و تلاش‌های گوگل روی پردازش زبان‌ خواهد بود. او در این باره گفت: «من بسیار هیجان زده هستم که قرار است با گوگل همکاری کنم و روی برخی از مشکلات دشوار در علوم کامپیوتر کار کنم تا بتوانیم دیدگاه‌های غیر واقعی را در دهه آینده به حقیقت تبدیل کنیم.»
تبلیغات

او در کتاب سال 1998 خود با نام «عصر ماشین‌هایی که روح دارند» پیش بینی‌های بسیاری در مورد آینده فناوری‌هایی که دهه آینده دنیا را متحول خواهند کرد، بیان کرده است. هرچند بسیاری از منتقدین کتاب او را نقد کرده و زمان‌بندی‌های اعلام شده کرزویل برای فناوری هایی که در کتابش به آن‌ها اشاره کرده را کاملاً غیردقیق برشمردند، اما بسیاری از طرح‌های مفهومی مطرح شده او مانند ماشین بدون راننده به حقیقت نزدیک شده‌اند. گوگل روی پروژه ماشین بدون راننده فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای را انجام داده و در این راه موفقیت‌های برجسته‌ای را بدست آورده است.

هرچند دقیقاً مشخص نیست که کرزویل روی کدامیک از محصولات فعالیت خواهد کرد و کدامیک از ایده‌های او در گوگل عملی خواهند شد، اما استخدام او توسط گوگل به این معنا است که غول اینترنتی دنیا به تمرکز خود روی ورود موارد علمی تخیلی به دنیای واقعی ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات