AMD فناوری حذف نویز خود را برای رقابت با RTX Voice انویدیا ارائه خواهد کرد

جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
AMD به‌تازگی با انتشار یک ویدئو نشان داد درحال توسعه‌ی رقیبی برای فناوری RTX Voice انویدیا است؛ قابلیتی که به حذف صدای اضافه در پس‌زمینه هنگام استفاده از میکروفون کمک می‌کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد AMD در آستانه‌ی انتشار رقیبی برای RTX Voice انویدیا است؛‌ قابلیتی برای کارت‌ گرافیک‌های انویدیا که هنگام مکالمه یا استفاده از میکروفون می‌تواند نویز پس‌زمینه را حذف کند. این ویژگی در ویدئو AMD در یوتیوب به‌نمایش درآمده، اما متأسفانه اکنون از کانال این شرکت حذف شده است.

به‌نوشته‌ی ورج، تریلر AMD نشان می‌دهد فناوری کاهش نویز AMD شباهت بسیار زیادی به RTX Voice انویدیا خواهد داشت. این فناوری با بهره گرفتن از «الگوریتم‌های یادگیری عمیق لحظه‌ای»، می‌تواند نویز پس‌زمینه را هنگام استفاده از میکروفون برای صدای ورودی و خروجی فیلتر کند و ظاهراً امکان استفاده از آن در نرم‌افزار Adrenalin تعبیه شده است.

سؤال بزرگ این است که فناوری کاهش نویز AMD در عمل چقدر خوب کار می‌کند. تکنولوژی انویدیا RTX Voice عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است و حتی درشرایطی که درمکان‌های شلوغ از میکروفون استفاده کنید، صداهای اضافه را با کیفیت بالا حذف می‌کند. مسلماً اگر AMD بخواهد بر وضعیت ضعیف کنونی خود در بازار پردازنده‌های گرافیکی غلبه کند، باید ویژگی بسیار قدرتمندی در سطح فناوری انویدیا ارائه دهد.

درحال‌حاضر مشخص نیست که فناوری حذف نویز AMD چه زمانی رسماً ارائه خواهد شد. علاوه‌براین سخت‌افزار موردنیاز برای استفاده از این قابلیت هنوز اعلام نشده است. پس از انتشار RTX Voice انویدیا، به‌نظر می‌رسید هسته‌های تنسور متمرکز بر هوش مصنوعی که در کارت گرافیک‌های جدیدتر این شرکت مورد استفاده قرار گرفته‌اند، پیش‌نیازی برای بهره گرفتن از این ویژگی باشند، اما انویدیا چند ماه بعد، پشتیبانی رسمی از این قابلیت را در کارت‌های بسیار قدیمی خود که فاقد سخت‌افزار اختصاصی بودند نیز ارائه کرد. امیدواریم AMD نیز با درپیش گرفتن رویه‌ای مشابه، فناوری حذف نویز خود را در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات