تجربه‌ متفاوت مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان به کمک یک دوربین 360 درجه

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان، به واسطه سرعت و خطرات درگیر با آن، طرفداران زیادی دارد. کسانی که برای کمی‌ آدرنالین بیشتر، از فراز کوه‌های پردرخت و با سرعت باورنکردنی به پایین سرازیر می‌شوند. اما اگر گمان می‌کنید این کار شبیه دوچرخه‌سواری در خیابان‌های شیب‌دار شهر است، متأسفانه در اشتباهید! برای اثبات این ادعا ردبول به کمک یک دوربین پیشرفته با قابلیت تغییر زاویه 360 درجه‌ای، کار جالبی کرده است. اگر دوست دارید این مسابقات را کمی‌ متفاوت‌تر تجربه کنید این مقاله از زومیت را از دست ندهید.
تبلیغات

عبارت «تجربه همه‌جانبه» چیزی نیست که بتوان درباره یک تکنولوژی بیان کرد. من پیش از مشاهده این ویدئو، از این عبارت برای تکنولوژی استفاده نمی‌کردم. ساخت یک ویدئو با قابلیت تغییر زاویه 360 درجه‌ای به کمک سیستم ویدئویی ViewCam، هیجان را بیشتر از یک ویدئو‌کلیپ معمولی برای شما مهیا می‌کند.

خانه‌های پانورما و 360 درجه‌ای نمایش داده شده در وب‌سایت‌های املاک و مستغلات را دیده‌اید؟ حالا ویدئوهای ViewCam ساخته شده توسط ردبول همین کار را می‌کنند. تفاوت ویدئو‌های ردبول با بقیه در میزان آدرنالین است!

ویدئوهای نمایش داده شده، به شما فرصت می‌دهد با راننده یا دوچرخه‌سوار همراه باشید. علاوه بر این به شما امکان می‌دهد که به کمک کلیدهای جهت‌نما، زاویه‌ دید خود را تغییر داده و به دوچرخه‌سوار پشت‌ سر یا تماشاچیان کنار مسیر و یا به جلو نگاه کنید.

وزن این سیستم ضبط ویدئو کمتر از 500 گرم است. دوربینی فوق‌العاده جمع‌و‌جور ولی بزرگتر‌ از دوربین‌های متداولی که بر روی سر ورزشکاران قرار می‌گیرند.

این سیستم، تصاویر 360 درجه‌ای 4k×2K، با سرعت 20 تا 25 فریم در ثانیه تهیه کرده و از یک حافظه داخلی 160 تا 224 گیگابایتی برای ذخیره‌سازی ویدئو‌ها استفاده می‌کند.

ویدئوی زیر در مواقعی نامشخص به نظر می‌رسد ولی در مجموع تمرکز شما را در تجربه هیجان تغییر زاویه دوربین و مشاهده اطراف و نگاه کردن به پشت‌سر از بین نمی‌برد.

شاید در مواقعی ویدئو تازگی نداشته باشد ولی در مجموع بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات