اپل به دلیل محدودیت‌های قرنطینه، تولید محصولات در خارج از خاک چین را افزایش می‌دهد

یک‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی جدید می‌گوید اپل به‌دلیل تعطیلی‌های گسترده در چین پس از بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا تصمیم گرفته حجم تولیدات خود را در خارج از این کشور افزایش دهد و وابستگی خود را به چین کم کند.
تبلیغات

براساس گزارش رویترز به نقل از وال‌استریت ژورنال، اپل به شماری از تولیدکنندگان قراردادی خود گفته که قصد دارد تولید محصولاتش را در خارج از خاک چین افزایش دهد. ویتنام و هند که همین حالا نیز در کارخانه‌هایشان محصولات اپل را می‌سازند در میان کشورهایی قرار دارند که اپل به آن‌ها به‌عنوان جایگزین احتمالی چین نگاه می‌کند. منابعی ناشناس می‌گویند اپل فهرستی کوچک از کشورهای مدنظر خود تهیه کرده است.

اپل ماه گذشته در جلسه‌ی توجیهی مربوط به گزارش مالی خود گفت پیش‌بینی می‌کند به‌دلیل تعطیلی‌های گسترده در چین، در فصل دوم سال جاری میلادی با ضرر چهار تا هشت میلیارد دلاری مواجه شود. وال‌استریت ژورنال می‌گوید اپل سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ی چین برای مقابله با ویروس کرونا و یک‌سری موارد دیگر را به‌عنوان دلیل تصمیم جدیدش عنوان کرده است.

اپل ترجیح داده به درخواست رویترز و وال‌استریت ژورنال برای شفاف‌سازی در این زمینه پاسخ ندهد.

از زمان بالا گرفتن جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین خصوصاً در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، کارشناسان همواره به اپل برای وابستگی بیش از حدش به چین هشدار داده‌اند. اپل با اطلاع از این موضوع در ماه‌های اخیر تلاش کرده وابستگی خود را به چین کاهش دهد، اما این روند یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و اپل باید زمان زیادی صرف کند و سرمایه‌گذاری عظیمی انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات