کارت مجازی پرداخت، راهکار گوگل برای افزایش امنیت در کروم و اندروید

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از کارت مجازی پرداخت در جریان نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲ رونمایی کرد که هدف اصلی آن افزایش امنیت تراکنش‌های مالی در مرورگر کروم و سیستم‌عامل اندروید است.
تبلیغات

گوگل در جریان نطق اصلی کنفرانس Google IO 2022 از قابلیت جدیدی در مرورگر کروم و سیستم‌عامل اندروید رونمایی کرد که ضامن افزایش امنیت تراکنش‌های مالی است. این ویژگی کارت مجازی پرداخت نام دارد. با بهره‌گیری از این سیستم یک اطلاعات مجازی از قبیل شماره‌ی کارت، CVV2 و تاریخ انقضای مجازی جایگزین اطلاعات درج شده روی کارت بانکی می‌شود. هدف از اینکار این است تا اطلاعات واقعی کارت بانکی کاربران در زمان انجام تراکنش‌های آنلاین مخفی‌تر از پیش باقی بماند.

اطلاعات کارت مجازی پرداخت زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاربر در سیستم عامل اندروید یا کروم، از قابلیت پرشدن خودکار فیلدهای مورد نیاز استفاده کند. در این حالت دیگر اطلاعات واقعی کارت بانکی در سیستم پرداخت وارد نمی‌شود. همان‌طورکه اشاره کردیم، سیستم کارت بانکی مجازی، شماره‌ی کارت، تاریخ انقضا و همینطور CVV متفاوت از اطلاعات واقعی کارت را تولید می‌کند. در زمان استفاده از این قابلیت، یک پیامک حاوی کد احراز هویت به دارنده کارت ارسال می‌شود.

همچنین باید به داشبورد گوگل پِی به آدرس pay.google.com نیز اشاره کرد که برای مدیریت تمام کارت‌های مجازی دراختیار کاربران قرار گرفته است. کاربران با استفاده از این داشبورد می‌توانند تمام کارت‌های خود را ازطریق این آدرس دیده و همینطور رد تمام تراکنش‌های انجام شده توسط هر کارت را نیز مشاهده کنند. گوگل با اعلام پشتیبانی از کارت‌های صادر شده توسط بانک‌های Visa، American Express و تمام کارت‌های Capital One در فاز اولیه، اضافه شدن کارت‌های مسترکارت را تا انتهای سال جاری وعده داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات