قابلیت ترجمه خودکار کپشن و مشاهده‌ی سناریو ویدئو به نسخه موبایل یوتیوب اضافه شد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، قابلیت ترجمه‌ی خودکار کپشن ویدئو‌ها را به نسخه‌ی موبایل یوتیوب اضافه کرد.
تبلیغات

نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل دقایقی پیش آغاز شد که در آن، غول دنیای جست‌وجو تازه‌ترین دستاوردهای خود را معرفی کرد. یکی از ویژگی‌های جدیدی که گوگل در کنفرانس خود رونمایی کرد، ترجمه‌ی خودکار کپشن‌های ویدئو برای نسخه‌ی موبایل یوتیوب است. براساس اطلاعات ارائه‌شده، این ویژگی جدید هم‌اکنون از ۱۶ زبان پشتیبانی می‌کند. همچنین، باید به این نکته اشاره کرد که مشاهده‌ی سناریو (Transcript) ویدئوهای یوتیوب هم‌اکنون برای تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS امکان‌پذیر است.

گوگل در تلاش است تا با ارائه‌ی این ویژگی‌ها، جست‌وجو و مشاهده‌ی ویدئو‌های یوتیوب را برای کاربران تسهیل کند. پیش‌ازاین نیز، گوگل قابلیت‌هایی نظیر بخش‌بندی خودکار ویدئوهای یوتیوب را دراختیار کاربرانش قرار داده بود.

گوگل قصد دارد تعداد ویدئوهایی که از ویژگی بخش‌بندی خودکار استفاده کرده‌اند، از ۸ میلیون ویدئو به بیش از ۸۰ میلیون ویدئو در سال افزایش دهد. پس‌ازآن، گوگل ترجمه‌ی خودکار را به‌روزرسانی خواهد کرد که پیش‌ازاین و در سال ۲۰۲۰ امکان اضافه‌کردن کپشن به‌دست کاربران را حذف کرده بود. سرویس مذکور این ویژگی را برای کاربران فراهم می‌کرد که در نوشتن کپشن برای ویدئوهای مختلف مشارکت کنند. حال‌آنکه گوگل در سال ۲۰۲۱ استفاده از ابزار ترجمه‌ی خودکار را در یوتیوب به‌صورت آزمایشی آغاز کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات