مهندس نوکیا نشان داد چطور بازی‌های ویندوز 8 به راحتی کرک شده و به سادگی از فروشگاه ویندوز دزدی می‌شود

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جاستین انگِل، مهندس نوکیا که برروی ویندوز فون کار می‌کند، جزئیات مربوط به چگونگی به خطر افتادن بازی‌های ویندوز 8 را منتشر کرده و در آن اثبات نموده که بازی‌های غیر رایگان که پرداخت آنها از داخل بازی انجام می‌شود، در خطر کپی غیرقانونی هستند. این مهندس نوکیا به عنوان نمونه بازی Soulcraft ویندوز 8 را بررسی کرده و نشان داده که چطور کاربران می‌توانند بخشی از بازی را ویرایش کنند تا قسمت مربوط به خرید و پرداخت را دور بزنند.
تبلیغات

روند انجام این کار، پیچیده است و برای کاربران معمولی ویندوز 8 مشکل به نظر می‌رسد، اما این مراحل نشان می‌دهند که به راحتی می‌توان از فروشگاه ویندوز مایکروسافت دزدی کرد.

سال‌هاست که بازی‌های ویندوز کرک می‌شوند و نسخه دزدی آن‌ها در اینترنت به راحتی منتشر می‌گردند. جاستین انگِل معتقد است که ذخیره اطلاعات رمزگذاری شده در کامپیوتر کاربر در کنار الگوریتم و کد Hash و کلید آن، باعث می‌شود تا امنیت نرم‌افزارهای تحت ویندوز به راحتی به خطر بیافتد.

در واقع جاستین نشان داده است که چطور نسخه آزمایشی و موقت بازی و نرم‌افزارها به راحتی و بدون پرداخت هزینه به نسخه کامل تبدیل می‌شود. حتی امکان حذف تبلیغات درون بازی برای بعضی از نمونه‌ها که از راه تبلیغات در نرم افزار و بازی درآمد کسب می‌کنند، نیز وجود دارد. علاوه بر این‌ها حتی امکان دسترسی به آیتم‌هایی از بازی که بصورت پولی ارائه می‌شوند، نیز وجود دارد.

به نظر می‌رسد راه‌های مختلفی برای دست کاری بازی‌های ویندوز 8 و دور زدن سیستم پرداخت آنها وجود دارد و اگر مایکروسافت فکری به حال این مشکل نکند، تولیدکنندگان نرم‌افزارهای تحت این سیستم‌عامل به شدت متضرر خواهند شد. البته اگر فکر اساسی برای این موضوع شود آنوقت شرکت‌های وطنی همچون کینگ و گردو و غیره دچار مشکل خواهند شد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات