گوگل قابلیت‌های جدیدی برای گفت‌وگوی طبیعی‌تر و آسان‌تر با دستیار اسیستنت ارائه خواهد داد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در رویداد I/O امسال سه قابلیت جدید برای دستیار صوتی اسیستنت خود معرفی کرد که همه‌ی آن‌ها برای تعامل آسان‌تر و طبیعی‌تر ایجاد شده‌اند.
تبلیغات

اولین تغییری که گوگل در دستیار صوتی اسیستنت اعمال کرده است، ساده‌ترکردن مکالمه با نگاه به دوربین داخلی دستگاهی مثل Nest Hub و صحبت با دستیار بدون استفاده از عبارت Hey Google است. این قابلیت اواخر هفته‌ی جاری برای کاربرانی ارائه خواهد شد که Nest Hub Max خود را با دستگاه اندروید جفت کنند و کاربران iOS نیز چند هفته‌ی دیگر می‌توانند به این ویژگی جدید دسترسی داشته باشند.

به‌گزارش Techcrunch، قابلیت جدید دیگری که گوگل در اسیستنت ارائه کرده است، پشتیبانی گسترده از عبارت‌های سریع است. این یعنی امکان استفاده از یک عبارت سریع برای پاسخ‌دادن به تماس تلفنی یا خاموش‌کردن چراغ‌ها یا سؤال درباره‌ی وضعیت آب‌وهوا بدون نیاز به استفاده از کلمه‌ی Hey Google دردسترس کاربران خواهد بود. علاوه‌براین، حتی می‌توانید بدون گفتن Hey Google تایمر تنظیم کنید. گوگل خاطرنشان می‌کند این قابلیت گزینه‌ای اختیاری است و از ویژگی تطبیق صدای این شرکت استفاده می‌کند؛ امکانی که درحال‌حاضر در Nest Hub دردسترس است.

قابلیت های جدید اسیستنت برای درک بهتر گفت و گو با کاربر

غول جست‌وجوی اینترنت درنهایت تغییراتی در نحوه‌ی پردازش درخواست‌های کاربر ازطریق دستیار اسیستنت ایجاد می‌کند تا بتواند هدف او را بهتر درک کند. به‌عنوان مثال، دستیار اسیستنت هنگام درخواست‌های کاربر، حالت‌هایی مثل مکث‌های کوچک میان صحبت‌ها یا فکرکردن وی را درک خواهد کرد.

دستورات پاسخ دهی سریع در گوگل اسیستنت

نینو توسکا، مدیر محصول تیم Google Speech و گوگل اسیستنت می‌گوید:

وقتی مکالمات واقعی را ارزیابی کنیم، متوجه می‌شویم که این مکالمه‌ها مملو از تفاوت‌های ظریف است. مردم هنگام صحبت‌کردن وقفه‌های زمانی بین حرف‌های خود دارند و گاهی میان صحبت، مکث می‌کنند که این موارد میان دو انسان بسیار طبیعی است؛ زیرا این رفتارها مانع درک منظور شخص مقابل نخواهد شد. در تلاش هستیم تا این نوع رفتارهای طبیعی را به دستیار اسیستنت بیاوریم تا کاربر مجبور نباشد پیش از مطرح‌کردن درخواست خود، فکر کند یا دستور را از قبل در ذهن خود مرور کند تا اطمینان حاصل شود که همه‌ی کلمات درست بیان شوند. می‌خواهیم دستیار اسیستنت درکی شبیه انسان در مکالمات داشته باشد و کاربر به روشی طبیعی‌تر با آن تعامل برقرار کند.
در زبان طبیعی در گوگل اسیستنت

متأسفانه این قابلیت هنوز در مرحله‌ی توسعه است؛ اما انتظار می‌رود اوایل سال ۲۰۲۳ ارائه شود. گوگل همیشه در رویداد I/O، نوآوری‌های آینده خود را معرفی می‌کند و حتی احتمال دارد برخی از این نوآوری‌ها هرگز به‌طور عمومی دردسترس قرار نگیرند؛ بنابراین، باید منتظر بمانیم تا ببینیم این ویژگی جدید در گوگل اسیستنت سرانجام دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر.

به‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد این سه قابلیت جدید ویژگی‌های بسیار ارزشمندی به مجموعه قابلیت‌های دستیار صوتی اسیستنت اضافه کند. گفتن عبارت Hey Google برای فعال‌کردن دستیار صوتی گوگل در حال قدیمی‌ترشدن است که این موضوع کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. درهرحال‌، جاه‌طلبی‌های گوگل در استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در محصولات مختلف این شرکت ازجمله دستیار صوتی اسیستنت بسیار جذاب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات