کوالکام ماژول mmWave 5G پیشرفته را به پرچم‌دار بعدی شما می‌آورد

پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام در مراسم‌ سالانه‌ی 5G خود به نکته‌های مهمی درباره‌ی آینده محصولات متکی به اینترنت همراه نسل پنجم اشاره کرد.
تبلیغات

کوالکام بار دیگر مراسم سالانه‌ی 5G خود را در سن‌دیگو برگزار کرد. شرکت مذکور چند مطلب کلیدی درباره‌ی فناوری خود برای محصولات آینده 5G اعلام کرد. این اعلامیه‌ها در حالی منتشر می‌شوند که 5G و گوشی‌های هوشمندی که از آن پشتیبانی می‌کنند، در بسیاری از نقاط جهان به یکی از ترندهای روز تبدیل شده‌اند.

آیا بلوتوث و وای‌فای بهتر در راه است؟

مشخصات کوالکام Smart Transmit 3.0

شاید برجسته‌ترین اطلاعیه‌ی کوالکام، Smart Transmit 3.0 باشد. این سومین نسل از فناوری بهینه‌سازی سرعت و پوشش 5G شرکت مذکور است. برای اولین بار اکنون Smart Transmit بلوتوث و وای‌فای را نیز در بر می‌گیرد و کل بخش رادیویی تلفن را بهینه می‌کند. کوالکام می‌گوید Smart Transmit 3.0 توانایی پشتیبانی از Wi-Fi 6، Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 را دارد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که احتمالاً در نسخه‌های آتی وای‌فای و بلوتوث شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود، اما حتی یک بهبود کوچک در استانداردهای فعلی نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.

به گفته کوالکام، می‌توانید انتظار داشته باشید این فناوری در مودم 5G اسنپدراگون X70 که قبلاً معرفی شده بود، استفاده شود. قرار است مودم مذکور تا اواخر سال ۲۰۲۲ وارد گوشی‌ها شود.

mmWave مستقل برای X70 به کجا رسید؟

توضیحات mmWave مستقل برای X70

همچنین کوالکام در مراسم خود اعلام کرد پشتیبانی از اتصال مستقل mmWave (موج میلی‌متری) به مودم X70 می‌آید. اکثر شبکه‌های 5G از انواع غیرمستقل هستند، به این معنی که هنوز برای انجام برخی عملکردها باید به فناوری 4G متکی باشند. بااین‌حال، 5G مستقل تنها از فناوری‌های جدید استفاده می‌کند و این مسئله می‌تواند به شبکه‌ها و خدمات انعطاف‌پذیرتر منجر شود.

چه انتظارات دیگری باید از مودم اسنپدراگون X70 داشته باشیم؟

X70 اولین مودم 5G با تراشه‌ی هوش مصنوعی است. کوالکام می‌گوید می‌توانید انتظار افزایش ۲۰ درصدی پوشش mmWave در «محیط‌های شهری متراکم» را داشته باشید. همچنین افزایش توان عملیاتی تا ۷۳ درصد برای sub-6GHz 5G

محتمل است. البته به نظر می‌رسد آمار اعلام‌شده برای شرایط ایدئال است.

کوالکام قبلاً اشاره کرده بود که از این مجموعه هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی کانال 5G، انتخاب شبکه‌ی هوشمند، مدیریت mmWave و تنظیم آنتن استفاده می‌کند. این از نظر تئوری باید منجر به افزایش عملکرد و کارایی شود، اما باید منتظر اولین دستگاه‌های X70 باشیم تا ببینیم در دنیای واقعی آمار چگونه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات