سامسونگ ادعا می‌کند سرعت 6G حدود ۵۰ برابر سریع‌تر از 5G خواهد بود

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدتی است که سامسونگ الکترونیکس توسعه‌ی شبکه 6G را آغاز کرده است. این شرکت با انتشار گزارشی چشم‌انداز‌ها و برنامه‌های خود را مشخص کرده است.
تبلیغات

به‌گزارش Gizmochina، سامسونگ الکترونیکس اخیراً با انتشار گزارشی دقیق و جامع با عنوان «طیف 6G؛ گسترش مرز» برنامه‌های خود را برای نسل بعدی استاندارد شبکه، یعنی 6G، به‌نمایش گذاشت.

برنامه‌ی سامسونگ برای شبکه ارتباطی 6G

Sunghyun Choi، معاون اجرایی سامسونگ و رئیس مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته گفت:

مسیر خود را از مدت‌ها قبل برای فهمیدن و توسعه و استانداردسازی فناوری ارتباطات 6G آغاز کرده‌ایم. متعهد هستیم که رهبری را برعهده بگیریم و یافته‌های خود را برای گسترش چشم‌انداز به‌اشتراک بگذاریم تا تجربه‌ی فرامتصل بعدی را به هر گوشه‌ای از زندگی بیاوریم.

ناگفته نماند شبکه ارتباطی 6G به محدوده‌ای با پهنای باند فوق‌العاده گسترده نیاز دارد که از صدها مگاهرتز تا ده‌ها گیگاهرتز متغیر است. به‌عبارت ساده‌تر، این امکان را برای هولوگرام‌های موبایلی با بازدهی بالا و واقعیت توسعه‌یافته واقعاً فراگیر (XR) فراهم می‌کند.

سامسونگ روی بهبود پوشش استانداردهای ارتباطی نسل بعدی نیز تمرکز دارد. برای این کار، تمام باندهای موجود برای 6G را از باند پایین کمتر از یک گیگاهرتز تا باند متوسط ​​در محدوده‌ی یک تا ۲۴ گیگاهرتز و حتی باندهای بالا در محدوده‌ی ۲۴ تا ۳۰۰ گیگاهرتز در نظر گرفته است.

با رسیدن به پیشرفت‌های 6G، سامسونگ ادعا می‌کند که سرعت 6G احتمالاً تا یک ترابیت‌برثانیه (Tbps) خواهد رسید که ۵۰ برابر سریع‌تر از ۲۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه در شبکه‌های 5G است. این شرکت طی آزمایش‌ها خود در ژوئن ۲۰۲۱ موفق شد نرخ داده ۶ گیگابیت‌بر‌ثانیه را در فاصله ۱۵ متری در داخل خانه نشان دهد.

در فاصله‌ی ۳۰متری داخل ساختمان، شبکه سرعت داده ۱۲ گیگابیت‌بر‌ثانیه داشته باشد. افزون‌براین، حتی در فاصله‌ی ۱۲۰ متری، نرخ داده همچنان به ۲٫۳ گیگابیت‌برثانیه می‌رسید. درپایان، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که سامسونگ قصد دارد جزئیات بیشتر و یافته‌های تحقیقاتی 6G خود را در آینده‌ی نیز به‌اشتراک بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات