تسلا از مهندس سابق خود به‌اتهام سرقت اسرار ابررایانه‌اش شکایت کرد

یک‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا از مهندس سابق خود به‌اتهام سرقت اطلاعات محرمانه و کاملاً محافظت‌شده‌ی مربوط به فناوری ابررایانه‌اش شکایت کرد.
تبلیغات

تسلا از مهندس سابق خود، الکساندر یاتسکوف، به‌اتهام سرقت اطلاعات محرمانه و کاملاً محافظت‌شده‌ی مربوط به فناوری ابررایانه‌ی این شرکت موسوم به Project Dojo شکایت کرده است. در نسخه‌ای از شکایت، تسلا یاتسکوف را متهم می‌کند که اطلاعات را در دستگاه‌های شخصی‌اش دانلود و از پس‌دادن آن‌ها امتناع می‌کند.

به‌گزارش ورج، یاتسکوف که تسلا ادعا می‌کند در رزومه‌اش درباره‌ی سابقه‌ی کاری و مهارت‌هایش دروغ گفته است، در ژانویه به‌عنوان مهندس بخش حرارت به استخدام سازنده‌‌ی خودروهای الکتریکی درآمد و در طراحی سیستم‌های خنک‌کننده‌ی Dojo به آن‌ها کمک کرد.

Dojo کامپیوتر آموزشی شبکه‌ی عصبی تسلا است که مقادیر زیادی از داده‌های استفاده‌شده برای آموزش نرم‌افزار هوش‌ مصنوعی در خودروهای خودران تسلا را پردازش می‌کند. براساس این شکایت، یاتسکوف به داده‌های خنک‌کننده‌ی Dojo و سایر اطلاعات محرمانه‌ی مرتبط با پروژه‌ دسترسی داشته است.

تسلا می‌گوید توافق‌نامه‌ای با همه‌ی مهندسان امضا می‌کند که براساس آن، باید از افشا یا ذخیره‌ی اطلاعات محرمانه درباره‌ی Dojo خودداری کنند. این شرکت می‌گوید یاتسکوف با حذف اطلاعات محرمانه تسلا از دستگاه‌ها و حساب‌های کاری و دسترسی به داده‌های مذکور در دستگاه‌های شخصی خود و ایجاد اسنادی حاوی جزئیات محرمانه‌ی پروژه Dojo در رایانه‌اش این قانون را نقض کرده است. شرکت مذکور می‌گوید کشف کرده است که ایمیل‌هایی حاوی اطلاعات محرمانه‌ی تسلا از آدرس ایمیل شخصی وی به ایمیل کاری او ارسال شده است.

همان‌طورکه در شکایت ذکر شده است، تسلا ادعا می‌کند زمانی که درباره‌ی این مسئله از وی سؤال کرده،‌ یاتسکوف اعتراف کرده است که اطلاعات محرمانه را در دستگاه‌های شخصی خود ذخیره کرده است.

سپس، تسلا یاتسکوف را از ۶ آوریل ۲۰۲۲ به مرخصی اداری فرستاد و از او خواست دستگاه‌های خود را بیاورد تا تسلا بتواند هرگونه اطلاعات دزدیده‌شده را بازیابی کند. بااین‌حال در جواب،‌ یاتسکوف لپ‌تاپی حاوی اطلاعاتی غیرمفید را دراختیار آن‌ها قرار داد تا به‌نظر برسد وی تنها داده‌های غیرمحرمانه‌ را در سیستم خود ذخیره کرده است.

یاتسکوف در ۲ می از سِمَت خود استعفا داد. تسلا از یاتسکوف برای جبران خسارت شکایت کرده و به‌دنبال حکم دادگاه است تا یاتسکوف را به بازگرداندن اطلاعات محرمانه مجبور کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات