واکنش بیل گیتس به حواشی اخیر: دلیلی ندارد ایلان ماسک با من خوش‌برخورد باشد

پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بیل گیتس در واکنش به حواشی اخیر با ایلان ماسک می‌گوید هیچ دلیلی نمی‌بیند که مدیرعامل تسلا با او خوش‌برخورد باشد؛ اما نگه‌داری پوزیشن شورت علیه تسلا به تغییرات اقلیمی ارتباطی ندارد.
تبلیغات

بیل گیتس‌، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت و میلیاردر معروف حوزه‌ی فناوری، در مصاحبه‌ی جدیدی می‌گوید تئوری‌های توطئه‌ی دیوانه‌واری درباره‌ی خودش شنیده و به نظرش ملاقات با جفری اپستین اشتباه بوده است. بیل گیتس درباره‌ی حواشی اخیر با ایلان ماسک نیز سخنانی مطرح کرده است. بیل گیتس پیش‌تر ثروتمندترین فرد دنیا بود و این لقب هم‌اکنون دراختیار ایلان ماسک است. با وجود این شباهت، بیل گیتس و ایلان ماسک رابطه‌ی خوبی باهم ندارند.

به‌نوشته‌ی Yahoo Finance، هفته‌ی گذشته‌ی اسکرین‌شات‌های منتسب به چت خصوصی بین ایلان ماسک و بیل گیتس فاش شد. ایلان ماسک بیل گیتس را به نگه‌داری پوزیشن شورت علیه تسلا متهم کرد. مدت زیادی از افشای این اسکرین‌شات‌ها نگذشته بود که ایلان ماسک در توییتی جدید ناباورانه به بیل گیتس توهین کرد.

بیل گیتس در واکنش به این اتفاقات می‌گوید: «هیچ لزومی ندارد که او با من مهربان باشد.» ایلان ماسک می‌گوید نگه‌داری پوزیشن شورت علیه تسلا با تلاش‌های بیل گیتس برای مقابله با تغییرات اقلیمی هم‌خوانی ندارد؛ چون تسلا خودرو برقی می‌سازد و تولید خودرو برقی تأثیر بسزایی روی کاهش ضررهای زیست‌محیطی می‌گذارد.

نگه‌داری پوزیشن شورت بدین‌معنی است که بیل گیتس انتظار دارد ارزش سهام تسلا افت کند. در این روش با پیش‌بینی افت ارزش سهام، سرمایه‌گذار سهامش را می‌فروشد و بعداً همان مقدار سهام را با قیمت ارزان‌تر می‌خرد. این یعنی بیل گیتس روی شکست‌خوردن تسلا شرط‌بندی کرده است.

بیل گیتس در مصاحبه‌ی جدیدش می‌گوید نگه‌داری پوزیشن شورت تسلا ارتباطی به تغییرات اقلیمی ندارد و او تنوع‌بخشی مالی را به روش‌های مختلف انجام می‌دهد. مدیرعامل پیشین مایکروسافت با این ادعا که نگه‌داری پوزیشن شورت تسلا باعث آسیب به محیط‌زیست می‌شود، مخالفت کرد و گفت:

محبوبیت خودروهای برقی به رقابت بیشتر برای فروش آن خودروها منجرمی‌شود. بنابراین، میزان استفاده از خودروهای برقی و افزایش ارزش شرکت‌ها، دو مقوله‌ی متفاوت هستند.

ایلان ماسک اخیراً توانسته است نظر هیئت‌مدیره‌ی توییتر را در قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری جلب کند تا به‌زودی مدیرعامل این شبکه‌ی اجتماعی شود. در مصاحبه‌ی اخیر، از بیل گیتس درباره‌ی فروش توییتر به ایلان ماسک سؤال شد و او گفت فعلاً نمی‌توان آینده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی را پیش‌بینی کرد. به‌گفته‌ی بیل گیتس، احتمال دارد توییتر با مدیریت ماسک به پلتفرم بدتر یا بهتری تبدیل شود.

بیل گیتس علاقه‌ی خاصی به شبکه‌های اجتماعی دارد، نه به‌دلیل اینکه میلیاردها دلار درآمد ازطریق شبکه‌های اجتماعی کسب کرده است؛ بلکه به این دلیل که در پلتفرم‌های اجتماعی تئوری‌های توطئه‌ی فراوانی به او نسبت داده می‌شود.

بیل گیتس مدت‌ها است که از واکسن‌زدن حمایت می‌کند و تاکنون میلیاردها دلار به پروژه‌های مرتبط سرمایه تزریق کرده است. همین موضوع باعث شده است که مردم مدعی شوند گیتس قصد دارد مردم را ازطریق واکسن ردیابی کند. اکثر تئوری‌های توطئه در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده‌اند و این تئوری‌ها در دوران دنیاگیری کرونا به اوج رسیدند. گیتس می‌گوید گاهی اوقات باید به این تئوری‌ها خندید؛ چون دیوانه‌وارند. او ادامه می‌دهد: «میلیاردها دلار خرج واکسن کرده‌ام. واکسن برای من درآمدزایی نمی‌کند؛‌ بلکه واکسن جان مردم را نجات می‌دهد.»

بیل گیتس سال گذشته اعلام کرد که پس از ۲۷ سال زندگی مشترک، او و همسرش تصمیم گرفته‌اند از هم جدا شوند. گیتس در این زمینه می‌گوید: «زندگی‌ام بسیار متفاوت شده است؛ بچه‌هایم از خانه رفته‌اند؛ آخرین فرزندم سال قبل برای رفتن به دانشگاه خانه را ترک کرد. طلاق بسیار سخت است و من سال دشواری سپری کردم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات