TSMC درباره کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان و افزایش قیمت‌ها هشدار داد

یک‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
TSMC از کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و تلویزیون‌ها خبر می‌دهد.
تبلیغات

مارک لیو، رئیس TSMC گفت که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و تلویزیون‌ها، به‌ویژه در چین رو به کاهش است. بخشی از این مشکل به‌دلیل افزایش هزینه‌ی قطعات و مواداولیه به‌دنبال مشکلات زنجیره‌ی تأمین است که در پی آن هزینه‌های تولید نیز افزایش می‌یابد. لیو گفت: «چنین فشاری درنهایت می‌تواند به مصر‌ف‌کنندگان منتقل شود.»

به‌گزارش تک‌اسپات، لیو اشاره کرد که TSMC همچنان تقاضای درخورتوجه برای قطعات محاسباتی با کارایی بالا، دستگاه‌های اینترنت اشیاء و موارد مرتبط با صنعت خودروسازی را شاهد هستیم. این مدیر‌اجرایی اضافه کرد که با ظرفیت فعلی آن‌ها نمی‌توانند پاسخ‌گویی تقاضای مشتریان باشند و همین مسئله این شرکت را مجبور می‌کند تا سفارش‌ها را برای مناطقی که هنوز تقاضای زیادی دارند، سازمان‌دهی و اولویت‌بندی کند.

در ژانویه، TSMC گفت انتظار دارد امسال تا ۲۰ درصد (برحسب دلار آمریکا) رشد کند و بیش از ۴۴ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت در سال ۲۰۲۲ هزینه خواهد کرد. مشاهد‌ه‌های TSMC با آنچه از دیگر منابع شنیده‌ایم، هم‌خوانی دارد.

ناگفته نماند گزارشی از Nikkei Asia در اوایل هفته‌ی جاری ادعا کرد اپل از تأمین‌کنندگان خواسته است تولید آیفون SE جدید را تا ۲۰ درصد کاهش دهند؛ زیرا تقاضا کمتر از حد انتظار بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات