ایلان ماسک کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به افشای اطلاعات مهم تسلا متهم کرد

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک/ Elon Musk
مدیرعامل تسلا ادعا کرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اطلاعات مهم این شرکت را در جریان تحقیقات فدرال افشا کرده است.
تبلیغات

ایلان ماسک در حال تشدید جنگ لفظی خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است و این آژانس را به «افشای» اطلاعات مهم این شرکت در جریان تحقیقات فدرال متهم می‌کند.

ورج می‌نویسد، این اتهام در نامه‌ی جدیدی از وکیل ماسک، الکس اسپیرو، به دست آلیسون ناتان، قاضی ناحیه ایالات متحده آمریکا، رسیده است. وی پیش‌تر روی یکی دیگر از پرونده‌های ماسک نظارت داشت. این سومین نامه در هفته‌ی گذشته است که بین مدیرعامل تسلا و دولت ایالات متحده آمریکا ردوبدل می‌شود.

ماسک در جدیدترین ادعای خود، SEC را به افشای اطلاعات مربوط به تحقیقات فدرال در مورد کلاهبرداری اوراق بهادار خود متهم می‌کند. اسپیرو در نامه‌ی مذکور از کارکنان SEC درخواست می‌کند که «سوابق خود را حفظ کنند» و به ناتان اطلاع می‌دهد تیم حقوقی ماسک «موضوع را به بازرس کل آژانس گزارش کرده است». البته هنوز وکیل ماسک جزئیات اطلاعاتی را که ادعا می‌شوند توسط SEC فاش شده، مشخص نکرده است. حتی مستنداتی نیز درباره این مسئله منتشر نشده که بتوان به آن‌ها استناد کرد. شاید به‌همین‌دلیل باشد که سخنگوی SEC فعلاً از اظهار نظر درباره نامه‌ی اخیر ماسک خودداری کرده است.

چند سال پیش، ایلان ماسک توییتی درباره سهام تسلا به اشتراک گذاشت که اطلاعات درستی منتقل نمی‌کرد. به‌همین‌دلیل، وی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به انتشار مطالب کذب و گمراه‌کننده برای سرمایه‌گذاران متهم شد. یک سال بعد، تسلا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار توافق کردند توییت‌های ماسک درباره تسلا باید تحت نظارت بیشتری باشد. طبق توافق، یک وکیل شرکتی تعیین شد تا توییت‌های ماسک در مورد سلامت مالی، شماره‌های فروش یا تحویل تسلا و همچنین سایر موضوعات خاص را از قبل تأیید کند. اما ازآنجاکه مشخص است، به نظر نمی‌رسد چنین اقدامی کافی بوده باشد و کشمکش بین ماسک و SEC ادامه‌ خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات