گروگان‌گیری در فروشگاه اپل در آمستردام

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گزارش پلیس آمستردام، در یکی از فروشگاه‌های اپل در این شهر گروگان‌گیری رخ داده است.
تبلیغات

پس از گزارش‌هایی مبنی‌بر ورود مردی مسلح به فروشگاه اپل در آمستردام، افسران پلیس این شهر فروشگاه را محاصره کردند. ویدئویی که در توییتر به‌اشتراک گذاشته شده، مردی را نشان می‌دهد که شخصی را گروگان گرفته است و اسلحه به‌دست دارد. پلیس آمستردام نیز تأیید کرده که گروگان‌گیری اتفاق افتاده است.

به‌گزارش مک‌رومرز، پس از شروع گروگان‌گیری، به‌ مردم ساختمان‌های اطراف فروشگاه اپل در آمستردام دستور داده شد در خانه بمانند و اطراف این فروشگاه به محاصره‌ی پلیس درآمد. این حمله در ساعت ۵:۴۰ دقیقه‌ی بعد‌ازظهر به‌وقت محلی رخ داد.

پلیس تأیید کرده است چندین نفر که در فروشگاه اپل در شهر آمستردام گروگان گرفته شده بودند، اکنون آزاد شده‌اند. مدتی پس از شروع گروگان‌گیری در این فروشگاه، چند نفر مجبور شدند ساختمان را ترک کنند. ظاهراً هنگامی که مرد مسلح درخواست آب کرده، گروگان از فرصت استفاده و فرار کرده است.

گروگان گیری در اپل استور آمستردام

ظاهراً این گروگان‌گیر ۲۷ ساله بوده است که پس از خروج از فروشگاه برای کشف موادمنفجره‌‌ی احتمالی به‌وسیله یک ربات بازرسی شد. گروگان‌گیر که به‌شدت مجروح شده بود، تحت مداوای پزشکان قرار گرفت. وی هم‌اکنون در بازداشت پلیس قرار دارد.

فرانک پانو، رئیس پلیس آمستردام، اقدام قهرمانانه‌ی گروگان را ستود. پانو دراین‌باره گفت:

او (گروگان) در کسری از ثانیه موفق شد خود را از دست گروگان‌گیر نجات دهد و اگر این کار را نمی‌کرد، مسلماً یک شب طولانی و بد را در پیش داشتیم.
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات