Dream Duo، دستگاه جدیدی برای نظارت بر خواب نوزادان، معرفی شد

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Owlet سیستم جدید نظارت بر خواب نوزاد خود با نام Dream Duo را در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ به نمایش گذاشت.
تبلیغات

اولت (Owlet) سیستم جدیدی برای نظارت بر خواب کودکان عرضه کرده است. محصول جدید شرکت مذکور بر کمک به نوزادان (و والدین آن‌ها) با ردیابی الگوهای خواب و ارائه‌ی نکات مهم تمرکز دارد. DreamDuo سیستم مانیتورینگی است که از Dream Sock، جورابی که دور پای کودک می‌پیچد و بیدار شدن، حرکت و ضربان قلب را ردیابی می‌کند، همراه با دوربین فیلم‌برداری و اپلیکیشنی که اطلاعاتی در مورد دمای اتاق، رطوبت و سطح سروصدا ارائه می‌دهد، تشکیل شده است. به گفته شرکت سازنده، والدین می‌توانند داده‌ها را از اپ Dream، که برای کاربران آیفون و اندروید رایگان است و به‌عنوان مربی خواب دیجیتال عمل می‌کند، بخوانند. اولت گفت، این سیستم به والدین اطلاع می‌دهد چه زمانی کودکشان برای خواب راحت نیاز به کمک دارد. اپ مذکور با برنامه یادگیری خوابی ارائه می‌شود که هدف آن ارائه‌ی بینش شخصی در مورد خواب نوزاد است. باید اشاره کرد که Dream Sock برای نوزادان تا ۱۸ ماه یا با وزن بین ۵ تا ۱۸ پوند در‌ نظر گرفته شده است.

به گزارش Cnet، در ماه نوامبر، اولت پس از هشدار سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه جوراب هوشمند شرکت مذکور به دلیل توانایی در بررسی مواردی مانند ضربان قلب و میزان اکسیژن باید به‌عنوان وسیله‌ای پزشکی ثبت شود، فروش آن را متوقف کرد. طبق اعلامیه شرکت مذکور، هیچ نگرانی ایمنی‌ای شناسایی نشده و جوراب هوشمند نیازی به بازگرداندن یا تعویض ندارد. (اولت اعلام کرده قصد دارد این ویژگی‌ها را برای دریافت مجوز بازاریابی در ایالات متحده آمریکا به FDA ارائه کند).

سیستم جدید نظارت بر خواب نوزاد Dream Duo

اولت برنامه‌های خود را برای معرفی Dream Sock جدید به FDA ارائه کرده و معتقد است نباید در مورد قابلیت بررسی ضربان قلب و میزان اکسیژن جوراب هوشمند نگرانی وجود داشته باشد.

همیشه دستگاه‌های نظارت الکترونیکی سلامت نوزادان بحث‌برانگیز بوده‌اند. برای برخی از والدین، این دستگاه‌ها آرامش خاطر را به ارمغان می‌آورند، اما والدین دیگر ادعا می‌کنند این نوع وسایل بیشتر از تسکین، اضطراب را به همراه دارد و برخی کارشناسان می‌گویند آن‌ها همیشه قابل اعتماد نیستند. آکادمی اطفال آمریکا و بسیاری از محققان نسبت به استفاده از مانیتورهای هوشمند نوزاد برای شناسایی سندرم مرگ ناگهانی نوزاد یا SIDS هشدار داده‌اند، زیرا چنین دستگاه‌هایی به‌طور کامل آزمایش نشده‌ و هنوز مشخص نیست که آیا می‌توانند چنین سیگنال‌های هشداری را ارائه دهند یا خیر.

سیستم Dream Duo که شامل Dream Sock و دوربین است، ۳۹۹ دلار قیمت دارد. جوراب تولیدشده به تنهایی اکنون با قیمت ۲۹۹ دلار در وب‌سایت Owlet ،buybuy Baby و Walmart در‌ دسترس است. Owlet Cam را می‌توان به تنهایی با قیمت ۱۴۹ دلار نیز خریداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات