تیم کوک: تلویزیون بازاری است که ما به شدت به آن علاقمند هستیم، بازاری که عقب مانده است

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای که اخیرا با NBC داشته است در مورد مباحث مختلف از جمله، دوره یک ساله مدیریتش در اپل، استیو جابز فقید، تولیدکنندگان چینی و امکان ورود اپل به بازار تلویزیون صحبت کرده است. پیش از این نیز شایعات و شواهد بسیاری پیرامون تلاش این شرکت در تولید تلویزیون اختصاصی مطرح شده بود و حالا اظهارت تازه تیم کوک باعث قوت گرفتن این موضوع شده است. او به NBC گفت: «این (تلویزیون) بازاری است که ما به شدت به آن علاقمند هستیم، بازاری که به نظر ما عقب مانده است.»
تبلیغات

پیش از این شایعات بسیاری در رابطه با برنامه اپل در تولید تلویزیون و وارد رقابت شدن با سونی، سامسونگ، ال‌جی، پاناسونیک و دیگر تولیدکنندگان مطرح تلویزیون به گوش می‌رسید. تا اینجای کار تنها تلاش اپل در بازار تلویزیون به ست‌تاپ‌باکس اپل تی وی ختم می‌شود، محصولی که نتوانسته مانند دیگر ابزارهای کامپیوتری و موبایل این شرکت موفق باشد. اما یک تلویزیون کامل با رابط کاربری متفاوت و کاربردی به همراه سیستم ارائه محتوا، بسیار جذاب خواهد بود و امکان دارد این صنعت را بطور کامل متحول کند.

به نظر تیم کوک تلویزیون‌ها مانند دیگر فناوری‌ها پیشرفت نکرده‌اند و از فناوری جا مانده‌اند. اما هنوز نمی‌دانیم چه زمانی تلویزیون اپل وارد بازار خواهد شد و حتی نمی‌دانیم این شرکت طراحی و ساخت تلویزیون اختصاصی خود را به چه میزان جلو برده است. اما از آنجایی که اپل تجربه موفق سرویس آیتیونز را دارد احتمالا مشکلی در ارائه محتوای مختلف شامل برنامه‌های تلویزیونی و فیلم از طریق آیتیونز برروی تلویزیون را نیز نخواهد داشت.

تیم کوک در صحبت‌های خود اشاره‌ای به مشکلات مربوط به سرویس نقشه این شرکت نیز کرد و اعلام کرد «ما از تمام توان شرکت برای رفع مشکلات و نظم بخشیدن به آن بهره می‌بریم.» او از ارائه جزئیات بیشتر امتناع کرد و دلیل آن را اینگونه بیان کرد: «مردم عاشق سوپرایز شدن هستند.» او همچنین در مورد اختلافات اپل با سامسونگ گفت: «ما عاشق رقابت کردم هستیم، اما از کمپانی‌ها می‌خواهیم تا محصولات خود را طراحی کنند و اگر لازم باشد به دفاع از طراحی‌ و محصولات خود ادامه خواهیم داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات