گیتار هوشمند ZamStar از جدیدترین پروژه‌های C-Lab سامسونگ است

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در CES ۲۰۲۲ اپلیکیشن مبتنی‌بر هوش مصنوعی Piloto و گیتار هوشمند چراغ‌دار ZamStar را به‌عنوان جدیدترین پروژه‌های C-Lab خود رونمایی کرد.
تبلیغات

سامسونگ هر سال در نمایشگاه CES، ساخته‌های جالب پروژه‌ی C-Lab خود را معرفی می‌کند. اپلیکیشن مبتنی‌بر هوش مصنوعی و گیتار هوشمند چراغ‌دار مهم‌ترین پروژه‌های C-Lab سامسونگ در CES ۲۰۲۲ هستند.

C-Lab آزمایشگاهی برای راه‌اندازی پرو‌‌ژه‌های جدید و خلاقانه سامسونگ است که امکان انجام آزمایش‌های عجیب و جالب را برای علاقه‌مندان فراهم می‌آورد. این آزمایشگاه از سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) آغاز به‌ کار کرده و از آن زمان میزبان پروژه‌های بسیاری بوده است.

به‌گزارش engadget، مانند هر سال در زمان برگزاری CES، سامسونگ امسال نیز با هدف سنجش پاسخ مشتری و پیشبرد ایده‌های امیدوارکننده، پروژه‌های خلاقانه C-Lab خود را برای نمایشگاه CES ۲۰۲۲ معرفی کرد.

گیتار هوشمند چراغ‌دار ZamStar و اپلیکیشن آن ازجمله پروژه‌های جذاب‌ C-Lab امسال سامسونگ محسوب می‌شوند و بعد از آن نیز می‌توان به اپلیکیشن هوش مصنوعی Piloto و آویزهایی برای تخت نوزادان اشاره کرد که امکان تشخیص زودهنگام استرابیسم (تقاطع چشم) نوزاد را فراهم می‌کند.

zamstar

ZamStar ترکیبی از اپلیکیشنی هوشمند و گیتاری سفارشی است که علاوه‌بر فراهم‌کردن امکان هم‌نوازی با نوازندگان دیگر در سراسر جهان و افکت‌گذاری، به LEDهایی روی بدنه مجهز است. این LEDها محل درستِ قرار‌دادن انگشت‌ها را به نوازنده نشان می‌دهند. با اینکه ZamStar مفهومی جدید نیست، شاید اولین گیتاری باشد که دو جنبه‌ی یادگیری و همکاری را باهم تطبیق کرده است. اپلیکیشن Piloto نیز به‌کمک هوش مصنوعی به ایجاد مهارت‌های خودتنظیمی و عادات مناسب در کودکان هنگام استفاده از موبایل کمک می‌کند.

piloto

پروژه‌‌ی خلاقانه دیگر C-Lab سیستمی برای مراقبت از چشم نوزاد در زندگی روزمره است. این سیستم با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه چشم نوزادان هر شیء متحرکی را دنبال می‌کند، آویز‌هایی برای تخت‌خواب نوزاد معرفی می‌کند که به تشخیص علائم مشکوک استرابیسم و ​​نظارت بر وضعیت رشد بینایی نوزادان کمک خواهد کرد.

nursery

سامسونگ C-Lab علاوه‌بر این سه پروژه، از ۹ استارتاپ دیگر نیز حمایت می‌کند. برای مثال، یکی از آن‌ها Petnow نام دارد و راهکاری برای شناخت حیوانات خانگی به‌کمک هوش مصنوعی ارائه می‌کند. ناگفته نماند تمام این پروژه‌ها با غرفه‌های خود در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ به‌نمایش گذاشته می‌شوند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این سه پروژه‌ی C-Lab چیست؟ عملکرد هرکدام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات