روسیه متا و گوگل را به‌دلیل حذف‌نکردن محتوای غیرقانونی جریمه کرد

یک‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
روسیه گوگل و متا را به دلیل حذف نکردن محتوایی که در این کشور غیرقانونی هستند، به‌ترتیب ۹۸ و ۲۷٫۱۵ میلیون دلار جریمه کرد.
تبلیغات

روز جمعه دادگاهی در روسیه گوگل را به دلیل شکست مکرر در حذف محتوایی که این کشور غیرقانونی می‌داند، به پرداخت ۷٫۲ میلیارد روبل (۹۸ میلیون دلار) جریمه محکوم کرد. اگرچه روسیه شرکت‌های فناوری متعددی را به دلیل رعایت نکردن قوانین محدودکننده محتوای اینترنتی خود جریمه می‌کند، دادگاه این کشور برای اولین‌بار در حکم روز جمعه جریمه گوگل را براساس درآمد سالانه شرکت اعمال کرد.

به گزارش انگجت،‌ دادگاه روسیه متا (و زیرمجموعه آن، اینستاگرام) را به دلیل جرایم مشابه ۲ میلیارد روبل (۲۷٫۱۵ میلیون دلار) جریمه کرده؛ به گفته رویترز، متا متهم است که حدود ۲۰۰۰ مورد ممنوعه را حذف نکرده، درحالی‌که گزارش شده گوگل نتوانسته ۲۶۰۰ مورد از محتواهای غیرقانونی را حذف کند. این موارد شامل پست‌هایی درباره تبلیغ مصرف مواد مخدر یا رفتارهای خطرناک، ارائه دستورالعمل‌هایی برای ساخت سلاح‌های دست‌ساز و مواد منفجره و گزینه‌های مشابه دیگر می‌شود.

گوگل اعلام کرده است اسناد دادگاه را پیش از هر اقدام دیگری بررسی خواهد کرد. این شرکت ۱۰ روز فرصت دارد تا درخواست تجدید نظر کند. حکم اخیر روسیه یکی از گام‌های مسئولان کشور برای کنترل نه‌تنها شبکه ملی، بلکه کل اینترنت است. گفته می‌شود حتی مقامات روسی از شرکت‌های فناوری خواسته‌اند سرورهای محلی برای کشور راه‌اندازی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات