بینگو؛ نامی که مدیرعامل سابق مایکروسافت برای کورتانا در نظر گرفته بود

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مدیر محصول سابق مایکروسافت در جدیدترین مصاحبه‌اش گفت مدیر‌عامل سابق مایکروسافت قصد داشت دستیار صوتی این شرکت را «بینگو» بنامد.
تبلیغات

ساندیپ پاروچوری، مدیر محصول سابق مایکروسافت، در مصاحبه اخیرش مطلب جالبی در‌باره‌ی مدیر‌عامل سابق مایکروسافت، استیو بالمر، فاش کرد. به‌گزارش neowin، ظاهرا رئیس سابق مایکروسافت نام دیگری برای کورتانا در نظر گرفته بود و قصد داشت این دستیار مجازی را «بینگو» بنامد. پاروچوری افزود بالمر می‌خواست کورتانا روی برند مایکروسافت متمرکز باشد. وی گفت:

بالمر سلیقه‌ی خوبی در بخش محصولات نداشت. او می‌خواست که همه‌چیز برند مایکروسافت داشته باشد. حتی سعی کرد نام دستیار صوتی شرکت را بینگو بگذارد؛ اما این اتفاق رخ نداد.

هنوز مشخص نیست که چرا بالمر چنین نامی را در ذهنش داشته است؛ اما داستان جالبی پشت نام کورتانا وجود دارد. دلیل مایکروسافت برای انتخاب نام کورتانا شخصیت زن هوش مصنوعی در سری‌ بازی‌های ویدئو Halo است. در‌واقع، این نام به‌قدری در بین مردم محبوب شد که در انجمن پشتیبانی ویندوز‌فون اکثر کاربران با حفظ آن موافق بودند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که گزارشی در سال گذشته نشان داد مایکروسافت به‌دنبال تغییر نام کورتانا به Microsoft 365 Assistant است؛ البته هنوز هیچ تغییری در این زمینه رخ نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات