سامسونگ، نوآورترین شرکت فناوری در سال ۲۰۲۱

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به دلیل داشتن بیشترین تعداد ثبت پتنت به عنوان نوآورترین شرکت سال انتخاب شد.
تبلیغات

سامسونگ الکترونیکس به دلیل داشتن تعداد زیادی پتنت، به عنوان مبتکرترین شرکت فناوری انتخاب شد. سامسونگ الکترونیکس مانند سال گذشته دومین شرکت فناوری نوآورانه در ۲۰۲۱ پس از هواوی بود. اما هنگامی که پتنت‌های سامسونگ دیسپلی نیز در کنار سامسونگ الکترونیکس قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود که در سال جاری این شرکت با ۱۳۰۲۳ پتنت پیشتاز بوده است.

به گزارش سام موبایل، سامسونگ الکترونیکس برای ثبت ۹۴۹۹ پتنت در سال ۲۰۲۱ درخواست داده و سامسونگ دیسپلی ۳۵۲۴ پتنت را به ثبت رسانده بود. این در حالی است که هواوی به‌طور کلی ۹۷۳۹ پتنت را ثبت کرده است. با در نظر گرفتن ۲۶۳۷۰۲ پتنتی که سامسونگ الکترونیکس در ۲۰۲۱ و سال‌های قبل ثبت کرده، می‌توان آن را نوآورترین شرکت دانست. هواوی در این مدت تنها ۱۰۰۱۱۶ پتنت به ثبت رسانده است. همچنین باید این مسئله را در نظر گرفت که آمار اعلام شده بدون در نظر گرفتن ۲۶۲۱۹ پتنت به ثبت رسیده توسط سامسونگ دیسپلی است.

بزرگ‌ترین نوآوران در دهه گذشته

در دهه گذشته سامسونگ الکترونیکس در بین ۱۰ مبتکر برتر در چندین زمینه از جمله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR / AR)، فناوری‌های 5G، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (AI / ML) و رانندگی خودکار قرار داشت.

مبتکرترین شرکت ها در دهه گذشته

سامسونگ الکترونیکس با داشتن ۱۰۷۰ پتنت در حوزه واقعیت مجازی و افزوده، به عنوان ششمین شرکت مبتکر جهان انتخاب شده است. این شرکت در فناوری‌های 5G با ۳۱۷۳ پتنت در رتبه چهارم و با ثبت ۶۳۶۰ پتنت در حوزه فناوری‌های

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین در بخش فناوری‌های رانندگی خودکار، سامسونگ پنجمین مبتکر بزرگ در ده سال گذشته بوده و ۶۱۹ پتنت را به ثبت رسانده است. ال‌جی الکترونیکس با ۱۸۸۹ پتنت پیشتاز این بخش بود.

از سال ۲۰۱۱، سامسونگ به اندازه رقبای خود پتنت به ثبت نرسانده، اما به قدری در گذشته تلاش کرده که اکنون هنوز در سطح قرار دارد. سامسونگ دیسپلی و سامسونگ الکترونیکس در مجموع بیش از ۹۰ هزار پتنت بیشتر از سونی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات