اسپارتاکوس؛ پاسخ سونی به Xbox Game Pass مایکروسافت

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی گزارشی از سرویس احتمالی سونی به نام اسپارتاکوس منتشر شده است که آن را رقیب احتمالی Xbox Game Pass مایکروسافت معرفی می‌کند.
تبلیغات

سونی در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد سرویس اشتراکی مشابه Xbox Game Pass است. در‌حال‌حاضر، این شرکت دو سرویس اشتراک را ارائه می‌دهد: یکی PlayStation Plus که برای اکثر بازی‌های چند‌نفره‌ی آنلاین مورد‌نیاز است و دیگری PlayStation Now که بازی‌هایی را برای دانلود یا استریم ارائه می‌دهد.

براساس گزارش‌های منتشر‌شده، به‌نظر می‌رسد قرار است دو سرویس یادشده در جدیدترین سرویس سونی با یکدیگر ادغام شوند. جیسون شرایر، یکی از گزارشگران دنیای فناوری، با انتشار پستی در توییتر گفت سونی احتمالا برند پلی استیشن پلاس را حفظ خواهد کرد؛ اما PlayStation Now حذف می‌شود.

به‌گزارش ورج و به‌نقل از بلومبرگ، این سرویس جدید که با اسم رمز اسپارتاکوس شناخته می‌شود، سه سطح خواهد داشت: یکی از آن‌ها امتیازات فعلی پلی‌استیشن پلاس را ارائه می‌دهد و دیگری شامل کاتالوگ بازی‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ می‌شود و سومی «دموهای گسترده و قابلیت استریم بازی و کتابخانه‌ای از بازی‌های کلاسیک PS1،PS2 ،PS3 و PSP» خواهد داشت.

براساس منابع، این سرویس احتمالا روی پلی استیشن ۴ و نیز پلی استیشن ۵ در‌دسترس خواهد بود. البته بلومبرگ توضیح داد که هنوز بعضی جزئیات منتشر‌شده، از‌جمله سطوح مختلف سرویس آینده‌ی سونی نهایی نشده‌اند و ممکن است تغییر کنند. ناگفته نماند این شرکت سرویس مذکور را در بهار راه‌اندازی خواهد کرد.

همچنین براساس گزارش‌های منتشر‌شده، مشخص شد که سونی در حال گسترش منابع خود برای بازی‌های ابری است. شاید این شرکت قصد دارد با مواردی مانند RTX 3080 انویدیا در GeForce Now و به‌روزرسانی ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت برای xCloud رقابت کند.

با‌این‌حال، هنوز مشخص نیست که اسپارتاکوس پس از قرارداد امضا‌شده بین مایکروسافت و سونی در سال ۲۰۱۹، روی مایکروسافت Azure اجرا خواهد شد یا خیر. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این بدان‌معنا است که سرویس سونی روی همان پلتفرم رقیبش اجرا می‌شود.

به‌نظر می‌رسد اسپارتاکوس می‌تواند سونی را با مایکروسافت در موقعیت مشابهی قرار دهد. این سرویس‌ها به افراد امکان می‌دهند به‌صورت آنلاین چند‌نفره بازی کنند و به کتابخانه‌ی عظیمی از عناوین مایکروسافت و سایر شرکت‌ها دسترسی داشته باشند و بازی‌ها را از فضای ابری پخش کنند.

همچنین، به‌نظر می‌رسد سونی از رویکرد مایکروسافت برای ارائه‌ی چندین سطح مختلف از خدمات تقلید کرده باشد. به‌عنوان مثال، Game Pass Ultimate تنها برای افرادی در‌دسترس است که ماهانه ۱۵ دلار پرداخت کنند. با‌این‌حال، یکی از امتیازات اصلی Game Pass و Game Pass Ultimate دسترسی روز اول به عناوین شخص اول مایکروسافت است؛ اما شاید اسپارتاکوس چنین امتیازی را به کاربران خود ارائه نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات