شرکت معروف سازنده ماشین حساب عامل اصلی کمبود تراشه شناخته شد

یک‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
کمبود تراشه در دو سال اخیر تأثیرات منفی زیادی در تأمین قطعات نیمه رسانا برای تولیدات خودرو و کارت‌های گرافیک داشته است؛ براساس گزارشی جدید، عامل اصلی این کمبود، شرکتی تایوانی معرفی شده‌ است.
تبلیغات

اگر در دو سال اخیر (۱۳۹۹ و ۱۴۰۰) برای خرید خودرو، کارت‌ گرافیک، وسیله‌ای هوشمند با فناوری پیشرفته یا تقریباً هر اسباب‌بازی اقدام کرده باشید، به احتمال زیاد متوجه کمبود عرضه و قیمت‌ بالای این وسایل شده‌اید؛ دلیل این اتفاق کند شدن خطوط تولید و زنجیره تأمین قطعات نیمه رسانا در نتیجه کمبود تراشه در مقیاس جهانی است.

حالا به گزارش windowscentral، برخی از تولیدکنندگان محصولات فناوری مانند گوشی و کامپیوتر که در تایوان مستقر هستند، شرکتی به نام Texas Instruments را به عامل اصلی ایجاد بحران کمبود تراشه در جهان معرفی کرده‌اند.

تگزاس اینسترومنت، شرکتی پیشرو در تولید و ساخت ماشین حساب است و اگر حتی یک بار هم از محصولات این شرکت استفاده کرده باشید، حتما نام تگزاس اینسترومنت را به خاطر می‌آورید.

اتهام وارد شده از سمت تولیدکنندگان محصولات فناوری، بر این واقعیت استوار است که تگزاس اینسترومنت تراشه‌های آنالوگی تولید می‌کند که وظیفه تنظیم ولتاژ کامپیوترها را بر عهده دارند.

این تراشه‌های آنالوگ نقشی اساسی در فناوری‌های محاسباتی ایفا می‌کنند و عرضه آن‌ها نسبت به تراشه‌های پیشرفته و تخصصی شرکت‌هایی مانند تی‌اس‌ام‌سی در وضعیت وخیم‌تری قرار دارد.

تی‌اس‌ام‌سی معتقد است که تگزاس اینسترومنت توان افزایش ظرفیت تولید تراشه‌های آنالوگ را ندارد و گلوگاهی که این شرکت برای دسترسی به این تراشه‌های پر اهمیت ایجاد کرده، اساس تمام مشکلات دیگر است.

به نظر شما حالا که عامل اصلی بحران کمبود تراشه مشخص شده است، کشورها برای مقابله با آن چه رویکردی را در پیش می‌گیرند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات