زمان شارژ گوشی هوشمند با شارژرهای کوچک GaN به ۲۰ دقیقه کاهش می‌یابد

پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
مدیر عامل شرکت آنکر ادعا می‌کند به لطف نسل جدید شارژرهای گالیم نیترید (GaN) زمان شارژ گوشی‌های هوشمند به ۲۰ دقیقه کاهش می‌یابد.
تبلیغات

استیون یانگ، مدیرعامل شرکت شخص ثالث شارژر و لوازم جانبی آنکر (Anker)، گفته است که به لطف نسل جدید شارژرهای گالیم نیترید (GaN) که در حال حاضر توسط اپل پذیرفته شده، زمان شارژ گوشی به ۲۰ دقیقه کاهش می‌یابد. مدت ذکر شده برای شارژ کامل صفر تا صد دستگاه است.

به گزارش 9to5mac، استیون یانگ گفت تصمیم اپل برای حذف شارژر آیفون از جعبه محصول خبر بسیار خوبی برای شرکت‌هایی مانند شرکت او بوده است. وی با خبرگزاری ورج مصاحبه‌‎ای داشته است. این مصاحبه بیشتر روی خود شرکت متمرکز بود، اما برخی از عناصر مرتبط با اپل نیز در آن وجود داشت.

از او پرسیده شد اکنون که اپل دیگر شارژری در جعبه‌های خود قرار نمی‌دهد، آیا فروش شارژر آنکر افزایش یافته است؟ وی در پاسخ به این سؤال گفت:

بله، [ما] خیلی بیشتر می‌فروشیم، زیرا این یک دسته‌بندی جدید است. پیش از این، بسیاری از کاربران به تنهایی شارژر نمی‌خریدند. طبق نظرسنجی ما، حدود ۵۰ درصد از کاربران، از شارژر دستگاه‌های قدیمی خود استفاده می‌کنند زیرا در طول سال‌ها چند مورد از آن‌ها را نگه داشته‌اند. اما اکنون افراد بیشتری شروع به خرید شارژرهای جداگانه کرده‌اند.

او همچنین با گفتن اینکه تنها نیمی از خریداران آیفون قصد خرید شارژر جدید را دارند، ادعای اپل درباره نگرانی‌های زیست محیطی را پذیرفت. عده‌ای می‌گفتند اپل با حذف شارژر از جعبه‌ دستگاه‌های خود تنها قصد صرفه‌جویی در هزینه را داشته است.

شارژر گالیوم نیترید آنکر

او گفت به لطف فناوری GaN، ترندی که شارژرها را به وات بالاتر و قابلیت شارژ سریع‌تر سوق می‌دهد ادامه خواهد یافت. یانگ گفت:

تعداد زیادی شارژر GaN را در چند سال گذشته فروخته‌ایم و نسل دوم (ما آن‌ها را GaN2 می‌نامیم) را در اوایل امسال عرضه کردیم. شارژرهای GaN2 اکنون می‌توانند ۶۵ وات قدرت را در یک فضای مکعبی بسیار کوچک ارائه دهند. در واقع، ما در آستانه عرضه GaN3 در سال آینده هستیم، که اندازه شارژر را حتی کوچک‌تر می‌کند و همچنین قدرت را افزایش می‌دهد.همان‌طور که احتمالاً متوجه شده‌اید، دستگاه‌ها امروزی انرژی بیشتری دریافت می‌کنند و با سرعت بالاتری شارژ می‌شوند. ده سال پیش شارژرها ۵ وات بودند. پس از آن ۱۰ و در نهایت اپل شارژرها را به ۲۰ وات رساند. سایر برندهای اندروید شارژرها را به ۴۰ الی ۶۰ وات رساندند. من فکر می‌کنم صحبت در مورد وات یک رویکرد مشتری پسند نیست. در عوض، ما در مورد زمان شارژ صحبت می‌کنیم.زمان شارژ قبلا حدود سه ساعت بود، اما با شارژرهای ۲۰ واتی به یک ساعت و ۲۰ دقیقه کاهش یافت و سپس با شارژرهای ۴۰ تا ۶۰ واتی به حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه رسید. حتی برندهای ماجراجوی بیشتری نیز در حال کار کردن روی ۱۲۰ وات هستند که در کمتر از ۲۰ دقیقه گوشی را به‌طور کامل شارژ می‌کند.

یانگ در پاسخ به سوالی درباره برنامه MFi اپل، برای صدور گواهی شارژرها و کابل‌های شخص ثالث، گفت که از این موضوع خوشحال است اما فکر می‌کند یک استاندارد جهانی گزینه بهتری خواهد بود. وی توضیح داد:

مطمئناً می‌دانیم که این مسئله از کجا سرچشمه می‌گیرد و چرا اپل به آن نیاز دارد. اگر به بازار نگاه کنید، تعداد زیادی کابل غیر MFI وجود دارند که واقعاً برای دستگاه شما مضر هستند. کابل‌های غیر MFI قیمت بسیار ارزان‌تری دارند اما دستگاه شما را داغ کرده و به آن آسیب‌های جدی وارد می‌کنند. درنتیجه کاملاً مشخص است که تراشه احراز هویت در ماژول MFI می‌تواند حداقل به مشتریان کمک کند متوجه شوند آیا چیزی که می‌خرند اصل اپل است یا صرفاً محصولی دیگر از یک برند تقلبی.اما من فکر می‌کنم به‌طور بالقوه می‌تواند راه‌های دیگری برای حل مشکل مشابه، با اعمال یک استاندارد جهانی در مورد نحوه ساخت کابل وجود داشته باشد. معتقدم وقتی استاندارد جهانی وجود دارد، دیگر نیازی به استاندارد اختصاصی نیست، اما همیشه درباره این مسئله کشمکش‌هایی وجود داشته است. این صنعت همچنین نیاز به تلاش زیادی برای ایجاد یک استاندارد جهانی و اجرای آن دارد. فکر می‌کنم ما مشتاقانه منتظر چنین چیزی هستیم، اما واقعا مشاهده نمی‌کنیم که شرکت‌ها تلاش زیادی در این زمینه کنند.

نظر شما همراهان زومیت درباره «استاندارد جهانی» که یانگ به آن اشاره کرد چیست؟ همچنین لطفا نظر خود درباره شارژ‌رهای گالیم نیترید این شرکت را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات